تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹

خریداری تجهیزات مدرن مهار آتش در ایلام حیاتی است

خریداری تجهیزات مدرن مهار آتش در ایلام حیاتی است
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام گفت: افزایش ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در ایلام وجود تجهیزات مدرن برای اطفای حریق در این ساختمان‌ها را بسیار ضروری کرده است.

 

نصرت الله لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: هرچند در ساختمان‌های بلندمرتبه، ایمن‌سازی از جمله نصب تجهیزات خودکار اطفای حریق اولین قدم برای پیشگیری از آتش‌سوزی است، اما وجود تجهیزات مدرن آتش‌نشانی عامل مهم دیگری برای جلوگیری از گسترش آتش در این ساختمان‌ها است.

وی افزود: مهار آتش در ساختمان‌های بلندمرتبه در صورت بروز به علت نبود تجهیزات مدرن با مشکلات عدیده ای همراه خواهد بود و امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهر ایلام برای کنترل و مقابله و مهار این دست آتش سوزی ها کافی نیست.

لطفی ادامه داد: خودروهای فوماتیک، خودروهای پیشرو، نردبان هیدرولیک با ارتفاع حداقل ۳۲ متری و موتورسیکلت از جمله تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی ایلام برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در ساختمان های مرتفع است.

وی تاکید کرد: با وجود درخواست ها و پیگیری های مکرر اما هنوز هیچ گونه اقدام موثری برای تهیه این اقلام مورد نیاز آتش نشانی از سوی مسوولان انجام نگرفته است در حالی که زنگ خطر آتش سوزی در ساختمان های مرتفع ایلام فاقد تجهیزات هر لحظه امکان دارد به صدا درآید.

وی تجهیزات قدیمی و فرسوده در مهار آتش‌سوزی ساختمان‌های بلندمرتبه را مانند تلاش برای کندن تونل با قاشق تشبیه کرد و یادآور شد: در صورتی که تجهیزات مدرن و استاندارد برای یک آتش‌نشان خریداری شود، ایمنی و تسریع عملش در عملیات ها بسیار بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان های مرتفعی چون پلاسکو تهران، رامیلا انزلی و صالح المهدی کرمان هشداری برای مسوولان استان ایلام است که وقوع آتش سوزی در ساختمان های بزرگ ایلام نیز دور از ذهن نیست و باید از هم اکنون باتوجه به گسترش این بناها تجهیزات متناسب با آنها خریداری و تهیه شود./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.