تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

نماینده ایلام اعلام کرد: سهم ۲۳۰ میلیارد ریالی ایلام از درآمدهای نفتی

نماینده ایلام اعلام کرد: سهم ۲۳۰ میلیارد ریالی ایلام از درآمدهای نفتی
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی و پیگیری های انجام شده امسال تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال درآمد نفتی به حساب استان واریز شده است.

 

بهزاد علیزاده روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی گفت: این رقم با توجه به پیگیری های انجام شده تا پایان سال جاری به ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی افزود: ۹۷ درصد سهم نفت و گاز غرب مربوط به استان ایلام است اما تا پایان سال ۹۹ حتی یک ریال مالیات به این استان پرداخت نشده بود که با رایزنی های زیاد امسال انجام شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سهم استان‌های کرمانشاه و خوزستان فقط ۲ درصد است و استان ایلام دارای ۹۷ درصد باید باشد.

علیزاده با اشاره به اینکه اتفاقی که در بودجه سال گذشته افتاد خوب بود اما همچنان اشکالاتی دارد که پا بر جاست زیرا شرکت ها هیچ مالیاتی به استان پرداخت نمی کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه محل فعالیت برخی از این شرکت ها صرفا ایلام نیست اما باید تلاش کنیم این بند را اصلاح کنیم که پرداخت مالیات از یک محل را به چند محل تغییر دهیم.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکتی مانند احرار ۱۵۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد که نمی تواند مالیاتی به ایلام پرداخت کند.

علیزاده گفت: در بودجه ۱۴۰۱، ثبات عدالت در توزیع منابع دل نگرانی استان های محروم است، تغییر ساختار بودجه مورد تاکید رهبری است اما هنوز این اختلاف پابرجاست.

وی اظهار داشت: توزیع بودجه اصل مهمی در کشور است اما برای استان‌های کمتر توسعه یافته، لابی باعث عدم توازن می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مسائل، سرمایه گذاری است که ایلام کمتر سهم می برد زیرا سرمایه گذاری کلان در استان انجام نمی گیرد.

علیزاده یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم اعتبارات عمرانی و مالیات افزایش یافته و با کاهش درآمد فروش اوراق قرضه مواجه هستیم، اما میزان افزایش حقوق برای ایلام که نرخ بالای تورم دارد، ۱۰ درصد عادلانه نیست.

وی حذف ارز ۴۲۰۰ را یکی دیگر از دل نگرانی ها برشمرد و گفت: هرچند نفس آن فسادبرانگیز است و سود آن نصیب دلالان و واسطه ها می شود و دولت بابد برای تورم ناشی از آن چاره اندیشی کند.

وی افزود: هرچند سند آمایش ملی و استانی سند توسعه راه است اما در کشور ما اسناد چندان ضمانت اجرایی ندارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای گفت: در وضعیت موجود کشور چند برنامه توسعه داشته ایم، سند توسعه و چشم انداز که به اهداف واقعی نرسیده اند.

علیزاده ابراز امیدواری کرد لایحه بودجه به قانون تبدیل و سند آمایش ملی و استانی اینبار به سرنوشت اسناد قبلی مبتلا نشود و منجر به توسعه شود.

وی افزود: بودجه استانی و ملی ایلام برای سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان است که در سه بخش اختصاص می یابد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی اگر بنا به تخصیص ۱۰۰ درصدی بگذاریم، این میزان به اندازه تکمیل پروژه سامانه گرمسیری نیز کافی نیست.

وی، اشتغال و پروژه های نیمه تمام در استان را یکی دیگر از معضلات برشمرد و گفت: برای رفع این معضلات باید به سمت فاینانس و استفاده از ظرفیت بانک ها بر اساس ماده ۵۶ برویم، عمر بسیاری از پروژه ها از ۱۰ سال گذشته با این ارقام ناچیز اعتبار تکمیل آنها همچنان ناتمام می ماند.

علیزاده از استاندار ایلام خواست تیم اقتصادی قوی و کارآمد در استان تشکیل و کارگروهی در مرکز با ریاست معاون رییس جمهور و وزرای مختلف تشکیل شود تا آنچه در استان توسط این تیم اقتصادی بررسی می شود به عنوان خوراک در کارگروه ملی مطرح تا بتوانیم وضعیت ایلام تغییر کند.

وی اظهار داشت: توصیه ما به مدیرانی که می مانند و مدیران جدید این است که به مردم پاسخگو باشند، فلسفه همه دستگاه ها پاسخگو بودن به مردم است و دستگاه نظارتی باید پیگیر امور مردم باشند.

مدیران با مردم نباید زاویه داشته باشند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:
مصوبات سفر رییس جمهور باید پیگیری شود ، زیرا اگر به اعتبارات استانی سنجاق شوند ظلم مضاعف در حق ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.