تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

فوتبال ایران از آسیا عقب است؛

گل‌محمدی: حساسیت لیگ بیشتر خواهد شد/ حق اشتباه نداریم

گل‌محمدی: حساسیت لیگ بیشتر خواهد شد/ حق اشتباه نداریم
تهران- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر چه بیشتر از مسابقات لیگ می‌گذرد بازی‌ها حساس‌تر می‌شود.

 

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ذوب‌آهن اصفهان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی حساسی پیش روی ما است و هر چه لیگ به جلو می‌رود حساسیت مسابقات بیشتر هم می‌شود.

وی افزود: فردا مقابل ذوب آهنی بازی داریم که از حضور بازیکنان جوان و با تجربه بهره می‌برد. از طرفی کادرفنی خوب و مجربی هم در این تیم کار می‌کنند. به مهدی تارتار به خاطر داشتن چنین تیمی تبریک می‌گویم. با تمام احترامی که قائل هستم مقابل آنها فقط دنبال کسب سه امتیاز بازی هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: ذوب آهن تیمی است که سرعتی بازی می‌کند و به همین خاطر باید ابتدا سعی کنیم در دفاع خوب باشیم. نباید به حریف اجازه بدهیم که در زمین ما پاسکاری و خلق موقعیت کند.

وی تاکید کرد: مقابل چنین تیم‌ها، حق کوچکترین اشتباهی نداریم چرا که جبران این اشتباهات سخت است. درحال حاضر شرایط به نحوی است که فاصله تیم‌ها با یکدیگر اندک است و باید تلاش کنیم با کمترین اشتباه و بیشترین استفاده از فرصت گلزنی، سه امتیاز این بازی را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با خطر حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر عدم تایید مدارک از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این معضل بزرگی است که متأسفانه در فوتبال ما وجود دارد. چیزی که از آخرین مراسم و یا جلسه‌ای که تشکیل شد یادم است این بود که همه جشن گرفتند و همدیگر را می‌بوسیدند و بغل می‌کردند که مشکل حل شد. به خاطر اینکه مجوز صادر شده بود، همه خوشحال بودند. الان نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و چه خروجی داشته است که می‌گویند شاید مجوز صادر نشود.

وی گفت: این مشکلاتی که برای پرسپولیس و استقلال است در سال‌های گذشته هم وجود دارد. برای من این جای تعجب دارد که چرا کسانی که قبلاً در فدراسیون بودند توانستند مجوز حرفه‌ای را بگیرند و در این‌مقطع مشکل به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع باید بگویم به خاطر ساختار مریض فوتبال ایران است که این اتفاقات می‌افتد. این مسائل قابل پیش‌بینی است و چیزی نیست که بگوییم الان افتاده است. چندین و چند سال است که این مشکلات وجود داشته و الان به اوجش رسیده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما بیشتر اسم فوتبال حرفه‌ای را یدک می‌کشیم، ولی واقعیت این است که سیستم و ساختار باشگاه‌ها و فوتبال ما از آسیا عقب است. ما وقتی با تیم‌های حریف بیرون از خانه و در استادیوم‌های آنها بازی می‌کنیم تازه می‌فهمیم که امکانات و ساختار و تشکیلات چیست. فوتبال در ایران بیشتر شبیه یک دورهمی است.

وی گفت: نمی‌دانم چه بگویم و به‌عنوان یک عضو کادر فنی و مربی وظیفه خودم را انجام می‌دهم و مدیران و مسوولان و کسانی که تصمیم‌گیرنده فوتبال هستند نباید شرایط را طوری فراهم می‌کردند که این اتفاقات بیفتد. اسم پرسپولیس و استقلال آنقدر بزرگ است که به آسیا اعتبار بدهد و اگر این اتفاق بیفتد شاید برای فوتبال ما مهم نباشد، ولی آسیا از نبود پرسپولیس و استقلال ضرر خواهد کرد و اعتبار مسابقات زیر سؤال می‌رود.
وی در رابطه با حضور شهاب الدین عزیزی خادم در اردوی ذوب آهن در آستانه دیدار با پرسپولیس و اینکه این موضوع قبلا هم پیش از دیدار با صنعت نفت ابادان اتفاق افتاده بود، گفت: نمی‌دانم. این سؤال را باید از رئیس فدراسیون بپرسید.سعی می‌کنیم ذهن‌مان را درگیر این مسائل نکنیم. در مجموع اما شکل کار، قشنگ نیست. در بازی با صنعت نفت یک اتفاق افتاد و نمی‌دانم این موضوع چرا برای دومین بار رقم می‌خورد. ما ذهن‌مان را روی بازی با ذوب‌آهن می‌گذاریم و توجهی به این مسائل نمی‌کنیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه پرسپولیس در نیمه دوم بازی‌هایش بیشتر گل‌ها را به ثمر رسانده، گفت:  اگر آمار دقیقی از بازی‌ها گرفته باشید، نیمه اول و دوم بازی‌ها متفاوت است و تعداد گل‌های کمتری به ثمر می‌رسد.

وی ادامه داد: این موضوع به این دلیل است که تیم‌ها در شروع بازی‌ها محتاط‌تر بازی می‌کنند، ولی در نیمه دوم شرایط عوض می‌شود. پرسپولیس تیمی است که باید شروع قوی داشته باشد و در گذشته هم تا دقایق ۲۰، ۳۰ گل می‌زد و حتی بر تعداد گل‌هایش اضافه می‌کرد. ما در موقعیت‌سازی بد نبودیم و در نیمه‌های اول هم موقعیت‌های خوبی داشتیم، ولی امیدواریم که در نیمه اول هم بتوانیم بیشتر گل بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با اینکه در رای بازیکن گابنی گل‌گهر طاهرا پرسپولیس هم متضرر شده است، گفت: من وارد جزئیات رأی نمی‌شوم، اما باید هر رایی که صادر می‌شود همه جوانب لیگ را در نظر بگیرند. اینطور نباشد که امتیازات را بخواهند به تیم‌هایی بدهند که کارشان برای قهرمانی راحت شود و کار برای ما سخت‌تر. این اتفاق خیلی خوب نیست و قطعاً کارشناسان درباره این موضوع صحبت کردند. رأی باید رأیی باشد که هیچ تیمی ضرر نکند و این اصلی است که باید به آن اهمیت داده شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با اینکه ممکن است دوباره پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته شود  و آیا تا بسته شدن پنجره اقدامی برای حل مشکلات تیم خواهید کرد یا خیر، گفت: الان در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و در تعطیلات نیم‌فصل باید برای تقویت تیم اقدام کنیم و این کار هم براساس نیاز تیم خواهد بود. امیدوارم تا آن موقع اتفاق خاصی نیفتد. متأسفانه یکی از بازیکنان تاجیک را از دست دادیم و بازیکن دیگر هم که هنوز ITC اش صادر نشده است. شاید از لحاظ قانونی فقط پنجره ما باز شده است، اما به لحاظ اجرایی هنوز نتوانستیم از بازیکنان‌مان استفاده کنیم.

وی در رابطه با اینکه برخی بازیکنان تیم به خاطر نداشتن بازیکن جایگزین کیفیتشان پایین امده، خاطرنشان کرد: من به این موضوع اعتقاد ندارم. ما یک تیم خوب هستیم که به هم باور و اعتماد خیلی زیادی داریم. نمی‌گویم از سه چهار سال قبل به این طرف، از همین سال گذشته هشت بازیکن در حد تیم ملی را از دست دادیم.

گل محمدی ادامه داد: این یک واقعیت است و بازیکنانی که به تیم آمدند همه آنها عاشقانه به پرسپولیس علاقه داشتند. بازیکنانی آمدند که ماشین و خانه‌شان را فروختند تا پول رضایت‌نامه‌شان را بدهند و بازیکنان قدیمی هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند تا این تیم سرپا بماند.

وی افزود: همه بازیکنان ما می‌توانند یک الگوی خوب برای بازیکنان دیگر باشند و در هر جلسه‌ای که با بازیکنانم دارم همیشه از آنها تعریف و تشکر کردم و انصافا با اینکه ۵ قهرمانی متوالی کسب کردند باز هم انگیزه و اشتیاق زیادی برای موفقیت دارند و این انگیزه را از هواداران خوب خودمان می‌گیریم و بودن آنها را کنارمان همیشه حس می‌شود و امیدوارم بتوانیم جواب محبت آنها را بدهیم.

وی تصریح کرد: یک تیم خوب هستیم که برای موفقیت می‌جنگیم، اگر امسال هم نتوانیم جامی بدست بیاوریم ولی با تمام تلاش‌مان می‌جنگیم تا بتوانیم موفقیت‌هایمان را ادامه دهیم.

گل‌محمدی درمورد اینکه به رکورد صد بازی روی نیمکت پرسپولیس رسیده، گفت: یک افتخار بزرگ برای من بود که بتوانم ۱۰۰ بازی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم. حضور روی نیمکت پرسپولیس حتی برای یک بازی هم اتفاق بزرگی برای هر مربی است و اگر برای صد بار هم رقم بخورد افتخار بزرگ‌تری است.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در پرسپولیس کنار چنین بازیکنان و هواداران پرشوری هستم و از همه آنها تشکر می‌کنم. وقتی همیشه قهرمانی به دست بیاورید طبیعی است که تیم‌هایی که نتوانستند افتخاری کسب کنند سعی می کنند حرف‌هایی بزنند که بخواهند اذهان و افکار عمومی را منحرف کنند و این اتفاق هم افتاده است، به جای اینکه تلاش بیشتر کنند بیشتر حرف می‌زنند و به دنبال قصه و داستان هستند.

وی گفت: از طرف دیگر هم برای ما ایجاد انگیزه می‌شود تا بتوانیم تلاش بیشتری کنیم و تمرکز بیشتری در کارمان داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مطرح شدن اسامی مختلف مثل درویش و باران‌چشمه برای مدیرعاملی پرسپولیس و اینکه آیا از عملکرد صدری در این مدت راضی بوده است، گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم تعیین تکلیف کنم که چه کسی مدیرعامل شود و چه کسی در هیات مدیره قرار بگیرد و این در حیطه اختیارات من نیست ولی یک چیزی می‌دانم این است که  ما با مشکلات زیادی دست و پنجره نرم کردیم و در یک سالی که صدری آمده است واقعا تلاش زیادی کرده و با اینکه تنها بوده و یک نفری به دنبال حل تمام مشکلات بوده است.

وی افزود: من از او تشکر می‌کنم کار خیلی سختی انجام داد و تلاش زیادی کرد، هرچند که شاید نتوانستند همه کارهای باشگاه را حل کند ولی بخش اعظم مشکلات را حل کرد و همه ما می‌دانیم که باشگاه‌داری سخت است بویژه باشگاهی مثل پرسپولیس که احتیاج به تشکیلات خوبی دارد، چیزی که نیاز هر تیم است و پایه و اساس موفقیت هر تیم را رقم می‌زند. اتفاقی که برای مجوز حرفه‌ای افتاده است به خاطر همین مشکلات و نبود تشکیلات خوب است.

گل‌محمدی با اشاره به طلب باشگاه پدیده و خسارات این باشگاه هم تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس برای انتقال من از پدیده به این تیم، باید یک تعهدی را انجام می‌داد. فقط هم من نبودم و به غیر از من پنج مربی بودیم که از شهر خودرو به پرسپولیس آمدیم.

وی افزود: برای این جابه‌جایی باشگاه پرسپولیس هم یک مبلغی را تعهد کرد که پرداخت کند و باشگاه شهر خودرو هم لطف کرد که این انتقال انجام شد، اما متأسفانه این طلب پرداخت نشد. این مبلغ باید پرداخت می‌شد و یک معامله خوب برای پرسپولیس بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اطهار داشت: من کاری به خودم ندارم، ولی حضور همکارانم در پرسپولیس باعث خلق موفقیت‌های زیادی شد و درآمدهای زیادی برای پرسپولیس به دست آمد، ولی خیلی خوب می‌شد که همان موقع این مبلغ پرداخت می‌شد و کار به اینجا کشیده نمی‌شد. امیدوارم هر چه زودتر این پول پرداخت شود و کار بدتر نشود.

وی درباره فشارهای زیادی که روی حامد لک وجود دارد و کوچک‌ترین اشتباه او بزرگ می‌شود و همچنین رفت و آمدهای رادوشوویچ، گفت: همانطور که شما گفتید حامد لک در دو سال گذشته فشار زیادی را تحمل کرده و بازی‌های سنگینی را پشت سر گذاشته است. حامد لک بازی‌های سنگینی در آینده دارد و اگر بخواهیم نمره‌ای به او بدهیم، نمره قبولی بوده است.

گل محمدی افزود: حامد بازیکن توانمندی است که از لحاظ ذهنی هم نشان داده که توان بالایی دارد و امیدوارم همین‌طور در دروازه ما حضور داشته باشد. رفت و آمدهای رادو هم باعث شده است که دروازه‌بان دیگر تیم تمرکزش از بین برود.

وی تاکید کرد: هر رفت و آمدی تبعاتی برای تیم دارد و متأسفانه رفتن رادو هم ممکن است اثراتی روی حامد لک داشته باشد با این حال  او خیلی خوب توانسته است خودش را جمع و جور کند.

پرسپولیس از ساعت ۱۷ فردا جمعه میزبان ذوب آهن است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.