تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

استاندار: گلزارهای شهدای ایلام باید در شان این ذخایر معنوی باشد

استاندار: گلزارهای شهدای ایلام باید در شان این ذخایر معنوی باشد
ایلام - استاندار ایلام گفت: شهدا به عنوان ذخایر و ظرفیت های عظیم معنوی برای نسل های آینده هستند که باید مقبره و گلزار این گنجینه های والامقام در خور شان آنها باشد.

 

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: شهدا جایگاه خاص ، معنوی، دینی و اعتقادی در بین مردم دارند و باید مسوولان با تخصیص اعتبار ساماندهی گلزارها، مقبره های شهدا، یادمان ها و اِلمان های شهدا را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک دایره المعارف در حوزه جنگ تحمیلی است که باید بهترین نقطه شهر، فضای پیرامونی و داخلی آن دارای وجاهت و در شان شهدا باشد در حالیکه باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام از این ویژگی ها چندان برخوردار نیست.

استاندار ایلام یادآور شد: هرچند اعتبارات دستگاه ها و فرمانداری ها محدود است اما باتوجه به شان و منزلت شهدا، باید دستگاه های ذیربط نسبت به وضعیت یادمان ها و گلزارهای شهدا اعم از گمنام و غیرگمنام تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

بهرام نیا با انتقاد از کم توجهی ها نسبت به ساماندهی و بهسازی یادمان ها و گلزارهای شهدا، ادامه داد: باید همه دستگاه های مرتبط و فرمانداری ها نسبت به وضعیت نامناسب گلزارها و یادمان های شهدا اقدام کنند چرا که این یادمان ها در شان شهدا نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز گفت: یادمان های استان مشکل دارند و برای ساماندهی و بهسازی نیازمند اعتبارات از سوی دستگاه ها و فرمانداران هستند چرا که این اماکن پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد گردشگری معنوی را دارند.

سرهنگ محمدحسین فولادی یادآور شد: انتظار می رود در بودجه ۱۴۰۱ بخشی از اعتبارات فرمانداری ها به صورت ویژه برای یادمان ها و گلزارهای شهدای هر شهرستان اختصاص یابد تا این اماکن مقدس از وضعیت نامناسب کنونی خارج شوند.

وی از وضعیت باغ موزه دفاع مقدس استان انتقاد کرد و افزود: این باغ موزه کنونی در شان مردم ایلام و تاریخ دفاع مقدس این استان نیست بلکه باید با تخصیص اعتبارات و پیگیری های مسوولان در وضعیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان تجدیدنظر شود.

فولادی از تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان آبدانان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در ۱۶ دی ماه و همزمان با تشییع پیکر ۲۵۰ شهید در سراسر کشور خبر دارد و تاکید کرد: پیکر این شهید در محوطه نیروی هوایی ارتش مستقر در آبدانان دفن خواهد شد و یادمان اِلمان آن نیز توسط هوانیروز آبدانان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: برای سالروز شهادت شهید سلیمانی و همچنین روز نهم دی ماه ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده است که در ۱۳ دی ماه یک همایش بزرگ مردمی در مصلی شهر ایلام با حضور یکی از سخنرانان کشوری برگزار خواهد شد که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این برنامه ها در دستور کار و اولویت قرار دارد.

وی همچنین از حضور خانواده شهید سید ابوالفضل حسنی، شهید تازه شناسایی شده مدفون در شهرستان بدره خبر داد و اضافه کرد: خانواده این شهید گرانقدر نیز روز جمعه مهمان مردم استان ایلام و شهرستان بدره خواهند بود و برنامه ریزی ها برای استقبال از آنها تدارک دیده شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) سپاه استان ایلام هم به برگزاری ۴۴ عنوان برنامه اصلی و بیش از یک هزار ریزبرنامه برای روزهای نهم و سیزدهم دی ماه اشاره کرد و افزود: رزمایش بصیر با تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و همچنین رزمایش امنیتی توسط نیروی انتظامی و گردان امام علی (ع) به مناسبت نهم دی ماه از جمله این برنامه هاست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.