تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

مجوز اجرای گازرسانی به ۸ روستای دهلران و دره شهر صادر شد

مجوز اجرای گازرسانی به ۸ روستای دهلران و دره شهر صادر شد
نگاه اقتصاد

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از صدور مجوز اجرای گازرسانی به ۸ روستای شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر که طبق قوانین جاری فاقد توجیه گازرسانی بودند، خبر داد و گفت: مجوز گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان با پیگیری‌های انجام شده با مسئولان ذیربط در سطح شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس الهی با اعلام این خبر افزود: این مجوز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت گاز استان ایلام و تلاش‌های نماینده حوزه جنوبی استان با افزایش چند برابری میزان سرانه مصوب گازرسانی هر خانوار، برای گازرسانی به ۸ روستا در شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر از مدیریت گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده است.

وی اظهار داشت: این روستاها شامل چم‌هندی، ابوغویر، صمانه، بیشه‌دراز، کاور توه‌طاق، هاویان و تاُسیسات نفتی عین‌خوش در شهرستان دهلران و روستاهای دره‌دول و گرز‌لنگر در شهرستان دره‌شهر می‌باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در روستاهای بیشه دراز، کاور توه طاق و هاویان دهلران به ۴۵۰ میلیون ریال و برای روستاهای چم‌هندی، ابوغویر، صمانه و تاُسیسات نفتی عین‌خوش به ۴۱۰ میلیون ریال افزایش و برای روستاهای دره‌شهر به ۲۲ میلیون ریال افزایش یافته‌است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان دره شهر از گاز طبیعی ۹۸ درصد می‌باشد که با گازرسانی به این دو روستای باقیمانده شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد و جزء شهرستانهای سبز استان قرار خواهد گرفت.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه صعب‌العبور بودن مسیر، کم بودن سرانه گرمسیری، بعد مسافت و غیره از دلائل عدم گازرسانی به این روستاها بوده است، تصریح کرد: شرکت گاز استان تلاش می‌کند به روستاهای کمتر توسعه‌یافته استان کمک کند و برای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای روستاهای دهلران ۸۰ کیلومتر و برای روستاهای دره شهر ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان بزودی و پس از طی فرآیند قانونی انتخاب پیمانکار، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه بر اساس مجوز اخیر، در مجموع ۷۲۸ خانوار در روستاهای دهلران و دره‌شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: از این تعداد ۵۷۵ خانوار در مناطق روستایی دهلران و ۱۵۳ خانوار در دره شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شمس اللهی افزود: با بیان اینکه برای گازرسانی به روستاهای دهلران ۲۵۰ میلیارد ریال و برای روستاهای دره شهر ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود با گازرسانی به مناطق محروم استان گامی در راستای توسعه این مناطق برداشته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.