تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

درخواست کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه برای پیگرد حقوقی اقدامات خصمانه لندن

درخواست کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه برای پیگرد حقوقی اقدامات خصمانه لندن
تهران- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس از وزارت امور خارجه خواست تا اقدامات خصمانه دولت انگلیس را مورد پیگرد حقوقی بین المللی قرار دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که به نام «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نام گرفته است، به بیان رشادت‌های این قهرمان ملی پرداخت و دسیسه‌های انگلیس و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه‌دار خواند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با اشغالگری و استعمار انگلیس، الگو و نماد دهه‌ها مبارزه ملت بزرگ و غیور ایران در مقابل استعمار کهنه و نو و ایستادن و پایمردی حداکثری در برابر هر اندیشه و عمل باطلی است که عزت، یکپارچگی، تمامیت ارضی و اقتدار ایران را هدف گرفته است، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری قهرمان ملی مقابله با استعمار پیر انگلیس و استبداد داخلی را گرامیداشت و اعلام کرد: شهید دلواری در ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ شمسی جان خود را در راه دفاع از استقلال و کیان ایران تقدیم کرد، نام‌گذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس فرصتی برای یادآوری اهمیت تلاشهای صورت گرفته توسط این شهید عزیز در راه حفظ استقلال و آزادی خواهی مردم ایران و مقابله با روش‌های قدیمی و جدید استعمار انگلیس و اقدامات خصمانه این رژیم خبیث علیه ملت سربلند ایران است. اگر رئیسعلی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به عظمت استقلال ملی نمی‌رسید.

در بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس آمده است: یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسعلی دلواری بصیرت و تسلیم ناپذیری در مقابله هجمه همه‌جانبه رژیم استعماری انگلیس و عوامل آن بود. ایشان در شرایط دشوار آن دوران استبداد داخلی و اشغالگری خارجی، با تسلیم نشدن در برابر تهدیدها و تطمیع انگلیس، راه پرافتخار مقاومت و مبارزه در برابر دست اندازی انگلیس به سرزمین ایران را در پیش گرفت و این مسیر را تا شهادت در این راه ادامه داد.

نمایندگان عضو این کمیسیون با تأکید بر اینکه امروز دولت انگلیس که زمانی ادعا می‌کرد آفتاب در امپراتوری بریتانیا غروب نمی‌کند با مجموعه‌ای از مشکلات و بحران ها در سیاست داخلی و کاهش روزافزون جایگاه خود در عرصه بین‌المللی مواجه است، اعلام کرده اند: خنثی شدن تلاش‌های مذبوحانه انگلیس در زمینه استعمار نو و به کارگیری کلیه ابزارهای نرم و سخت از جمله جاسوسی و اطلاعاتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در پرتو اقدامات ارزشمند سربازان جبهه دیپلماسی و جبهه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، ضعف گسترده این کشور در قبال کشورهای مستقل جهان را به نمایش گذاشته است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرده‌اند: همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با هوشیاری نسبت به نقشه‌های شوم انگلیس در منطقه و در قبال جمهوری اسلامی ایران، با جهاد تبیین دست استعمارگر این روباه پیر را برملا کنند تا جوانان و نسل آینده با بصیرت و شناخت نسبت به خنثی سازی اقدامات این رژیم با شگردهای نوین آمادگی لازم را کسب نمایند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این بیانیه از وزارت امورخارجه درخواست کرده است تا با استفاده از همه سازوکارهای بین‌المللی از جمله حقوقی، اقدامات خصمانه رژیم انگلیس علیه ملت سرافراز ایران از جمله وضع تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، پیروی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران، میزبانی و حمایت از شبکه های تروریستی و گروهک‌های برانداز و تقابل همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را تحت پیگرد قرار دهد.

این کمیسیون مجلس با تاکید بر جایگاه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران و مهمترین نیروی مقابله با تروریسم و داعش، اتهامات ناروا و بی‌اساس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با شعارها و ادعاهای انگلیس در زمینه مقابله با تروریسم و داعش مغایر می‌داند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.