تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

سرانه اعتبارات ایلام در مصارف استانی سه برابر متوسط کشور است

سرانه اعتبارات ایلام در مصارف استانی سه برابر متوسط کشور است
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: سرانه اعتبارات ایلام در مصارف استانی به ازای جمعیت سه برابر متوسط اعتبارات استان های کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

 

رحمت اله قیصوری روز چهارشنبه با حضور در اظهار داشت: این بخش از اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای استان ایلام معادل سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که میانگین کشوری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: اعتبارات منابع عمومی دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و تملک دارایی های سرمایه ای برای مقایسه های بودجه استانی دارای اهمیت هستند و به عنوان مثال در بحث بودجه تملک دارایی های سرمایه ای میانگین بودجه کشور در این بخش ۱۴ درصد بوده در حالی که سهم استان ایلام ۱۶.۸ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ علاوه بر شاخص های جمعیت و مساحت، ضریب محرومیت هم اعمال شده است و براساس ضریب محرومیت استان ایلام بالاترین سرانه اعتباری در بین استانهای کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را دارد.

قیصوری یادآور شد: تاکنون در تدوین لوایح بودجه در سال های اخیر هیچگونه هدف گذاری برای رشد اقتصادی صورت نگرفته و لازمه رسیدن به رشد اقتصادی علاوه بر افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری، تلاش، همکاری و همدلی مجموعه مدیران استان است تا شاهد تکاپو و رونق اقتصادی در استان ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی استان در لایحه بودجه سال آینده ۹.۶ درصد پیش بینی شده و بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم در مجموع اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد و در اعتبارات هزینه ای ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در خصوص وضعیت منابع استان در لایحه سال ۱۴۰۱ هم گفت: مجموع منابع استان در لایحه بودجه سال آینده اعم از درآمد های عمومی استان، مالیاتی، واگذاری دارایی های سرمایه ای، درآمدهای اختصاصی، سهم از منابع ملی و سایر ۹۳۹ میلیارد تومان است که این میزان قابل تحقق است.

قیصوری ادامه داد: مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده از ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان با رشد ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بودجه استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در بحث اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد رشد دارد و از ۲ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان افزایش یافته و بودجه هزینه ای استان نیز از ۵۰۶ میلیارد تومان به ۶۳۵ میلیارد تومان معادل ۲۵.۵ افزایش نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: ردیف اربعین از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که ردیف های بودجه متفرقه که اربعین نیز در این بخش قرار دارد از ۳۵۴ هزار میلیارد تومان به ۲۵۴ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده اند.

قیصوری اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اولین بودجه ای است که بر مبنای آمایش سرزمین بوده و سرآغازی برای توسعه پایدار در کشور خواهد بود که یک امتیاز خوبی است و برمبنای پیشنهادات و برنامه های آمایش سرزمین اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و در صورت نیاز به اصلاحات از نظر نمایندگان قابل بازنگری و اصلاح است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.