تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

تعریف ۲۷ بسته خدمتی بیمه سلامت برای بیماران خاص در دولت سیزدهم

تعریف ۲۷ بسته خدمتی بیمه سلامت برای بیماران خاص در دولت سیزدهم
ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت:

در این دولت ۲۷ بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده که وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند هزینه آنها رایگان است.

“نورالدین رحیمی” در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان دهلران با اشاره به بهره‌مندی حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان از پوشش بیمه سلامت، اظهار کرد: پنج دهک اول جامعه بدون مراجعه به ادارات بیمه سلامت با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی سازمان ثبت احوال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان سالیانه ۲ میلیون بار به مراکز درمانی دولتی و خصوصی سطح استان مراجعه می‌کنند، افزود: سالیانه حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه درمان بیمه‌شدگان به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: حدود ۴۰ هزار نفر بیمه شده در شهرستان دهلران وجود دارد که از این تعداد ۲۶ هزار نفر جمعیت روستائیان و عشایر هستند و سالیانه حدود ۳۸۰ میلیارد ریال برای بیمه شدگان این شهرستان هزینه می‌شود که نشان از توجه دولت به بیمه سلامت مردم است.

رحیمی اظهار کرد: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته تنها چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند ولی در حال حاضر ۱۰۷ بیماری خاص، صعب العلاج و نادر تحت حمایت بیمه قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در سطح استان حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر که داری بیماری‌های خاص و صعب العلاج شناسایی شده است که از این میزان یک‌هزار نفر آنها در شهرستان دهلران است.

وی با اشاره به اینکه در این دولت ۲۷بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شدهاست، افزود: بر این اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز حمایت‌های ۱۰۰ درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه خدماتی خوبی در بحث فرزندآوری و پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری در مراکز دولتی و همچنین پرداخت سهم سازمان در مراکز خصوصی به بیمه شدگان انجام می‌شود، اظهار کرد: پزشک خانواده شهری در این دولت در سطح استان عملیاتی شده است و ۱۵هزار نفر از محلات کم برخوردار در سطح استان تحت بیمه قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان ۴۵۰مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است و از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال به مراکز دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد پرداخت شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.