تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

چهارمین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آبدانان آرام گرفت

چهارمین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آبدانان آرام گرفت
ایلام - چهارمین شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور جمع کثیری از مردن شهیدپرور شهرستان آبدانان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

پیش از این در اوایل دهه شصت یک شهید گمنام در گلزار شهدای آبدانان و سال ۹۷ نیز ۲ شهید گمنام دیگر در مرکزبخش کلات مورموری شهرستان آبدانان به خاک سپرده شده و اینک محل مراجعه و زیارت آحاد مردم شریف این شهرستان هستند.

فرمانده نیروی پدافندهوایی منطقه غرب کشور در این آیین شهیدان را مشعل دار محفل بشریت دانست و گفت: اقتدار کلیه نیروهای مسلح تحت فرمان داهیانه مقام معظم رهبری به یک سد محکم و دژ نفوظ ناپذیر تبدیل شده که قدرت های بزرگ دنیا قادر به رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند.

امیر ستاد علی اسدی افزود: ایثار شهیدان و مشارکت مردم در وجود ارتش ، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی متجلی شده و امروز چون ستاره ای فروزان بر بلندای تاریخ این آب و خاک می درخشد.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور نیز با گرامیداشت یاد همه شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس تاکید کرد: این نام آشنایان بی معبد و مزار، در اوج شجاعت و نهایت مظلومیت مقابل متجاوزان بعثی ایستادند و جان شیرین خود را نثار کردند تا نام ایران و آوازه انقلاب اسلامی در جهان زنده و پایدار بماند.

حجت الاسلام علی الفتی با ابراز خرسندی بخاطر میزبانی گروه پدافند هوایی شهرستان آبدانان از این شهید گمنام افزود: تدفین این پیکر پاک و مسافر مظلوم کربلای معلی در آبدانان ، زادگاه دانشمندان و نخبگان ‌و مهد مجاهدان و شهیدان شاخصی چون شهید هسته کشور داریوش رضایی نژاد و سردار شهیدحاج صارم طهماسبی مایه فخر و فرهیختگی معاصران و سرافرازی و مباهات آیندگان است.

گفتنی است این شهید گمنام بتازگی تفحص شده سال ۶۳ و در سن ۲۰ سالگی در عملیات بدر در منطقه‌ جنگی شرق دجله به شهادت رسیده است ، طی یک مراسم و تشریفات نظامی وارد شهرستان آبدانان شد و مورد استقبال پرشکوه مردم شهیدپرور این شهرستان قرار گرفت.

این نام آور گمنام ، با فرّ و شکوه و در میان آه و اندوه خانواده های معظم شهدا و دیگر اقشار مختلف مردم آبدانان به صحن مطهر امامزاده سیدصلاح الدین محمد (ع) و گلزار معطر شهیدان همیشه شاهد منتقل و با مشارکت مثال زدنی و شورانگیز جوانان ، نغمه های دل آویز  مداحان و ابیات خاطره خیز شعرا، مورد تکریم و تجلیل قرار گرفت و از مقام و منزلت بی بدیلش تقدیر کردند.

زنان با مویه های سوزناک محلی برایش مادری کردند، مردان نیز با ریزش قطرات اشک اسف رسم پدری را به نحو مطلوب بجای آوردند.

دختران عفیف آبدانانی هم در نهایت عزا و اندوه خالصانه جای خالی خواهران شهید گمنام را پر کردند و جوانان پرشور شهر شهیدپرور آبدانان نیز سینه زنان و فریادکنان تابوتش را بالای سر قرار دادند و درحقش برادری کردند.

این پیکر پاک و منزه ، بر روی دستان مردم متدین ، به محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) محله هزار در آبدانان انتقال یافت و دلدادگان کوی ولا به مناسبت شب شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا (س) در فضایی سرشار از عطر الهی و شمیم شهادت پروانه وارد گِرد شمع شب افروز این شهید غربت نشین به سینه زنی و عزاداری پرداختند و نام و یاد این کبوتر خونین بال و مسافر محبوب کربلا را گرامی داشتتد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.