تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

شهر کتاب ایلام آغاز بکار کرد

شهر کتاب ایلام آغاز بکار کرد
ایلام - شهر کتاب در آیینی با حضور مسوولان استانی و چهره های فرهنگی در سطح شهر ایلام افتتاح شد.

 

مدیرکل ارشاد استان ایلام روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح شهر کتاب در ایلام اظهار داشت: این مجموعه یکی از مهمترین مراکز فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در استان به شمار می‌رود.

عمران خودآموز افزود: زمینه دائمی شدن نمایشگاه کتاب در این مجموعه وجود دارد که امیدواریم از ظرفیت‌های شهر کتاب برای حمایت از ناشران استان نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: اداره کل ارشاد استان ایلام ضمن حمایت از دایر شدن چنین مجموعه‌های فرهنگی، برای حمایت از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی می‌کند.

مسوول شهر کتاب ایلام نیز در این آیین گفت: برای راه اندازی مجموعه شهر کتاب ایلام ۲ سال تلاش شده است و در این مرکز ۱۰ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف برای بزرگسالان و ۲ هزار عنوان کتاب برای کودکان و دیگر کالاهای فرهنگی وجود دارد.

شکیبا عزیزبیگی یادآور شد: مجموعه شهر کتاب ایلام آمادگی همکاری را با دستگاه‌های فرهنگی استان مثل ارشاد و اداره کل کتابخانه های استان برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه در شهر کتاب ایلام همچنین زمینه فعالیت برای حضور ناشران استان و فروش کتاب‌های بومی استان و با زبان کردی نیز فراهم شده است، تاکید کرد: شهر کتاب ایلام از نظر کمیت و کیفیت یکی از مجموعه‌های مرجع در زمینه کتاب برای استان ایلام خواهد بود.

۵۵۰ هزار نسخه کتاب شامل ۱۰ رده اصلی با موضوعات فلسفه و روانشناسی، دینی، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، هنر، سرگرمی و ورزش، ادبیات و جغرافیا در کتاب خانه های استان موجود است.

۴۵ باب کتابخانه در سطح استان ایلام فعال است، هم اینک ۳۵ ناشر  و بالغ بر ۴۵۰ نویسنده در استان فعال هستند و کار نگارش و نشر کتاب را انجام می‌دهند. /ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.