تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

هفت نفر بر اثر استنشاق گاز CO در ایلام فوت کردند

هفت نفر بر اثر استنشاق گاز CO در ایلام فوت کردند
ایلام - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۹ نفر در این استان طی ۹ ماهه سال‌ جاری در معرض استنشاق گاز CO قرار گرفته اند که از این تعداد هفت نفر جان باخته و ۳۲ نفر مصدوم شده اند.

 

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر صیدنور علیمرادی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۷۰ هزار و ۷۲۷ تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۷۴ تماس منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۲ هزار و ۷۸۳ مورد مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان با ۱۱۵ ارائه و ۲ هزار و ۴۲۲ مورد مزاحمت تلفنی نیز ثبت شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در مجموع تعداد ۱۶ هزار و ۷۳۳ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ استان به مراکز درمانی منتقل شده است.

دکتر علیمرادی یادآور شد: همچنین در این مدت، ۶۸ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که از این تعداد ۱۹ مورد حوادث ترافیکی و ۴۹ مورد نیز حوادث غیر ترافیکی و سایر بیماری هاست.

وی اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۸۵۸ مورد درخواست اعزام و پذیرش توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) ثبت و انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۴۰۸ بیمار در مراکز درمانی داخل استان و ۳۱۰ بیمار نیز در مراکز درمانی خارج از استان پذیرش و منتقل شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هم استانی ها در صورت وقوع هر گونه اتفاق یا حادثه و نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره تلفن رایگان ۱۱۵ بدون پیش شماره، تماس بگیرند.

دکتر علیمرادی گفت: با توجه به فصل سرما از همشهریان درخواست می شود در صورت استفاده از وسایل گاز سوز و نفتی نکات ایمنی رعایت تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از مسمومیت با گاز co نباشیم.

۱۳ پایگاه شهری، ۳۰ پایگاه جاده ای و ۳۶۰ نیروی عملیاتی در اورژانس ۱۱۵ ایلام فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.