تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۲۷

اردوغان: اسرائیل باید یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد

اردوغان: اسرائیل باید یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد
تهران- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر لزوم پذیرش راه حل دو دولتی از سوی رژیم صهیونیستی تاکید و خاطرنشان کرد:

(رژیم) اسرائیل باید یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در نشست جهانی دولت‌ها در امارات متحده عربی با بیان اینکه منشأ بحران کنونی در غزه تداوم سیاست رژیم صهیونیستی در اشغال سرزمین‌های فلسطین است، گفت: اسرائیل هرگز از سیاست کشتار جمعی خود دست برنداشته است.

اردوغان با تاکید بر اینکه اگر به درستی منشأ مشکل کنونی را شناسایی نکنیم نمی‌توانیم راه‌حلی برای آن بیابیم، خاطرنشان کرد: منشأ مشکل کنونی نبود یک کشور فلسطینی است و اسرائیل باید موجودیت یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد تا مشکلات از بین بروند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اظهار تاسف نسبت به اتهام‌هایی که به تازگی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه نسبت داده شده است، گفت: تداوم حمایت از آنروا یک امر حیاتی است و کشورهایی که سران آنها از وجدانی بیدار برخوردار هستند، باید کمک‌های خود به این آژانس را ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی بر تحقق راه حل دو دولتی تاکید دارند. از سویی زمزمه شناسایی کشور مستقل فلسطین به‌ عنوان «مهم‌ترین گام برای پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در کل منطقه» از سوی برخی کشورهای اروپایی شنیده می‌شود.

کریسیانیس کارینز وزیر خارجه لتونی پیش‌تر در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بر لزوم شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید و تصریح کرد که اگر در این زمینه غفلت شود «دامنه جنگ به کل منطقه گسترش پیدا خواهد کرد.»/ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.