تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

استاندار ایلام: مردم باید نتایج تلاش مسوولان را لمس کنند

استاندار ایلام: مردم باید نتایج تلاش مسوولان را لمس کنند
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه امروز اعتماد عمومی مردم آسیب دیده است، گفت: اقدامات مسوولان باید به گونه‌ای باشد که مردم آثار و نتایج برنامه های مدیران را در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی لمس کنند.

 

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: مهمترین موضوع کنونی کشور و به تبع آن استان ایلام رونق اشتغالزایی ، سرمایه گذاری و نظارت میدانی بر بازار است که این مهم نصب العین همه کارگزاران و مسوولان دولت است که باید به صورت میدانی مرور و رصد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های خاص استان ایلام در بخش های مختلف افزود: با توجه به نعمت های خدادادی و پتانسیل های خاص استان، مدیران و دستگاه های ذیربط برای ایجاد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف نهایت تلاش را خود را بعمل آورند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با عنایت به تورم موجود که بخشی از آنها به تحریم های ظالمانه و بخشی دیگر هم مربوط به عدم پایش، نظارت و کنترل بر باز بر می گردد، این مهم جزو وظایف ذاتی مسوولان است که باید به این مقوله توجه خاصی شود.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به روسیه بیان کرد: این سفر پیامدهای بسیار خوبی را به همراه داشت، در واقع این سفر در راستای مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود که حسب گزارش های ارائه شده در حوزه های مختلف شاهد گشایش هایی در حوزه انرژی، صادرات و مباحث اقتصادی و امنیت بود که از مصادیق آن مانور مشترک سه کشور ایران، چین و روسیه بود که نمودی از اقتدای ایران اسلامی را در منطقه نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین مایحتاج عمومی مردم از هم اکنون با برنامه و به صورت برنامه ریزی شده با توجه به ماه های پایانی سال گفت: مسوولان باید برای این مهم برنامه ریزی های لازم را داشته باشند چرا که در هرکاری که مصمم و همدل باشیم و به صورت میدانی ورود کنیم، نتیجه خوب و در خور توجهی را به همراه خواهد داشت، به عنوان مثال رییس جمهوری در بازگشت سفر روسیه بلافاصله به استان کرمان سفر کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم منطقه قرار گرفت.

استاندار ایلام با اشاره به بارش نزولات جوی در استان هم گفت: در برخی از شهرهای استان مانند آبدانان و مورموری دچار آسیب شدیم که پیام آن این بود که باید مسوولان آمادگی های لازم را برای پیگیری از خطرات احتمالی داشته باشند، بلافاصله بعد از سیل مورموری ستاد بحران تشکیل و تمام اعضای شورای مدیریت بحران در موضوع سیل مورموری و بارش برف به صورت شبانه روز پای کار و در کنار مردم بودند.

بهرام نیا افزود: انتظار داریم دستگاه های اجرایی مرتبط از هم اکنون در رابطه با نوسازی، تامین و نگهداری به موقع تجهیزات خود در راستای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی کامل را داشته باشند.

وی از همکاری و حضور ائمه جمعه شهرستان های استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و حضور میدانی فرمانداران و معاونین استانداری در سیل مورموری شهرستان آبدانان تقدیر و تشکر کرد.

پیش بینی رشد اقتصادی ۹،۶ درصدی ایلام در لایحه بودجه سال آینده

استاندار ایلام افزود: از این میزان ۳.۴ درصد مربوط به بهره وری و مابقی نیز مربوط به بخش سرمایه گذاری است که این بخش مربوط به حوزه های معاونت اقتصادی و بهره وری نیز مربوط به دستگاه ها است که باید مسوولان ذیربط از تمامی جهات توجه خاصی به این بخش بهره وری داشته باشند.

بهرام نیا تاکید کرد: در بحث مقوله مهم بخش اقتصادی زمینه ورود سرمایه گذاران به استان هم از نظر امنیت و هم از نظر ارائه خدمات و اخذ مجوزها تسهیل نماییم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی در دست اجرای استان گفت: ۵۲ پروژه در بخش راهسازی، ۳۳ پروژه ساختمانی و ۵۴۵ واحد در بخش نهظت ملی مسکن در استان وجود دارد که از نظر ریالی در بحث راه ۲۴ هزار میلیارد ریال، بخش ساختمانی ۹۶۰ میلیارد ریال و بخش نهضت ملی مسکن نیز ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان است.

وی یادآور شد: از این تعداد پروژه ها ۴۸ طرح در بخش راه، ۳۰ پروژه در بخش ساختمانی و یک هزار و ۹۴۵ واحد در بخش مسکن فعال است.

رسانه ها مطالبه گری را با رعایت انصاف دنبال کنند

استاندار ایلام از عموم رسانه‌های استان بویژه فضای مجازی خواست: مطالبه رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف را با رعایت انصاف و عدالت در گفتار دنبال کنند.

انتظار از رسانه‌ها توجه به شرایط اقتصادی کشور، امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم به نظام است.

وی افزود: رسانه‌ها باید به مسایل استان نگاه کارشناسی داشته باشند و از نگرش احساسی و سیاسی بپرهیزند و برای افزایش آگاهی عمومی مردم نقش‌آفرینی کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، یادآور شد: رسانه‌های استان مطالبه‌گری توام با نقد کارشناسی و منصفانه را با جدیت دنبال کنند، مدیران نیز از نقد دلسوزانه استقبال خواهند کرد چراکه مطالبه‌گری را حق رسانه‎‌ها دانسته و مدیران نیز باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

بهرام نیا تاکید کرد: خوشبختانه‌ بیشتر رسانه‌های معتبر و شناخته شده استان همراهی و همکاری خوبی با دولت دارند و تنها برخی انگشت شمار از رسانه‌ها هستند که بدون‌ هزینه، خوراک برای دشمنان تهیه می‌کنند.

وی اضافه کرد: اجازه باج‌خواهی به این‌ رسانه‌ها را نخواهیم داد، این‌گونه رسانه‌ها هیچ جایی در دولت ندارند و مدیران و مسوولان استانی هیچ‌گونه همکاری با آنها  نخواهند داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه بیشتر رسانه‌ها در مسیر توسعه استان در کنار مسوولان هستند اما تعدادی خوراک دشمنان را تهیه می‌کنند، اظهار داشت: برخی از این‌ها با تعریف کردن از برخی، افراد دیگری را مورد هجوم قرار داده و اینگونه برای خود حاشیه امن ایجاد می‌کنند.

بهرام‌نیا با قدردانی از رسانه‌های اصیل و تلاشگر استان در موضوع مدیریت بحران سیل و بارش برف تاکید کرد: تمامی اعضای شورای مدیریت بحران در موضوع سیل مورموری و بارش برف به صورت شبانه‌روز پای کار و در کنار مردم بودند.

وی نقش اصحاب رسانه را در رشد و توسعه استان بی‌بدیل دانست و گفت: دست یاری به سوی رسانه‌هایی‌ که جهت توسعه استان و منافع مردم‌ تلاش می‌کنند، دراز می‌کنم.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.