تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

تزریق واکسن کرونا کودکان بالای ۹ سال در ایلام شروع شد

تزریق واکسن کرونا کودکان بالای ۹ سال در ایلام شروع شد
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق واکسن کودکان بالای ۹ سال همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون و خطر ابتلای کودکان به این ویروس تمامی اعضای کمیته علمی کشور تزریق واکسن کرونا برای این افراد را تایید و ‌مشکلی برای سلامت آنان وجود ندارد.

وی افزود: پیش از این افراد ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق کرونا را انجام می دادند اما اکنون این افراد می توانند از هر کدام از ۲ واکسن سینوفارم و آسترازنکا تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در وضعیت موجود به حوزه های بهداشتی تاکیدات لازم برای انجام تزریق به این گروه سنی انجام شده است.

صادقی فر یادآور شد: هرچند اکنون برخی از شهرهای کشور در حالت تغییر رنگ هستند، ما باید مواظب باشیم غافلگیر نشده و با رعایت محدودیت ها بسیاری از راهکارهایی پیشگیرانه که در این ۲ سال را آموخته ایم، عملی کنیم.

وی اضافه کرد: قبلا روزانه تا ۱۲ هزار تزریق واکسن کرونا در استان صورت می گرفت اما اکنون این آمار به سه هزار دز در روز رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان بدره یکی از بهترین شهرستان‌های کشور از نظر تزریق واکسن کرونا در جمعیت فرهنگیان، دانش آموزی ، عمومی و زنان باردار محسوب می شود که انتظار داریم سایر شهرستان ها هم این گونه عمل کنند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: اکنون با نصب اپلیکیشن ماسک می توان در ادارات فهمید که کدام کارمند ‌واکسن کرونا تزریق کرده، کدام فرد تزریق نکرده و چه کسی اکنون مبتلا به کروناست.

وی از روسای کارگزینی ادارات خواست حتما به نصب این اپلیکیشن اقدام و وضعیت سلامت کارمندان را رصد کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: با توجه به وضعیت نامناسب سویه جدید اومیکرون در جهان و کشور باید. نسبت به تجمعات افراد در همایش ها، مراسم عزا و عروسی و فاتحه خوانی، حراج های فصلی و شلوغی بازار توجه ویژه ای صورت گیرد.

صادقی فر همچنین بر نظارت مستمر بر ورود زوار از پایانه مرزی مهران تاکید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.