تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

امامان جمعه سراسر کشور:

استقلال و ایجاد نظام ولایی حاصل پیروزی انقلاب است

استقلال و ایجاد نظام ولایی حاصل پیروزی انقلاب است
استان‌ها- امامان جمعه سراسر کشور امروز و در چهارمین روز گرامیداشت دهه فجر از طریق تریبون نماز جمعه اعلام کردند که گسترش معنویت واخلاق اسلامی، استقلال و تشکیل نظام ولایی مبتنی بر مردم سالاری دینی نتیجه دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

ائمه جمعه همچنین به این مطلب هم اشاره کردند که در دولت سیزدهم انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری باشد و مسوولان پیگیر دلایل و رفع گرانی کالاها و مسائل مربوط به خودروسازی و برخی دیگر از صنایع باشند.

در ادامه به محور مهمترین سخنان امامان جمعه در روز ۱۵ بهمن ماه که به دلیل شرایط کرونایی و شیوع سویه اومیکرون با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نقاط مختلف کشور برگزار شد اشاره می شود:

بزرگترین دستاورد انقلاب استقرار نظام ولایی است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار نظام ولایی است و در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند اگر کوچکترین گناهی از ولی فقیه سر بزند از ولایت و عدالت ساقط می‌شود و برای نظارت بر این موضوع خبرگان رهبری را نیز تشکیل دادند.

وی افزود: امروز تسلط ملت ایران بر مرزهای آبی و خاکی بی‌نظیر است اما در گذشته اینطور نبود، در زمان حاضر این خود ملت ایران هستند که تصمیم می‌گیرند و نماینده‌های خود را انتخاب می‌کنند، نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور توزیع عدالت کرد و محرومیت‌زدایی در روستاها آغاز شد و امروز به ندرت پیدا می‌شود روستایی که امکانات اولیه ندارد.

ایجاد نظام ولایی مبتنی بر مردم سالاری دینی از دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه کیش گفت: تشکیل نظام ولایی یا همان مردم سالاری دینی و اسلامی، رشد شتابان علمی، کاهش وابستگی در تولید محصولات مختلف، رشد خیره کننده حوزه دفاعی ، ارتقای سطح رفاهیات جامعه از مهم ترین دستاوردهای سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده افزود: اما ایجاد نظام ولایی مبتنی بر مردم سالاری دینی از مهمترین دستاوردهای حوزه اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی است که توانست با این دستاورد مردم ایران را پس از سال ها به آرزوی دیرینه خود یعنی زندگی در یک جامعه اسلامی برساند.

کارنامه ۴۰ سال اول انقلاب درخشان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: کارنامه چهل سال نخست انقلاب اسلامی درخشان است که باید برای چهل سال دوم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم و در همه زمینه‌های سیاست داخلی و خارجی با مجاهدت و فداکاری گام برداریم.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک شبه ایجاد نشده بلکه ده‌ها سال فداکاری و مجاهدت لازم است تا یک انقلاب به ثمر بنشیند و با جانفشانی امام راحل این مهم به ثمر نشست.

انقلاب اسلامی با عزت و استقلال به پیش می‌رود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه این روزها عده‌ای می‌خواهند با ایجاد شُبهه، استقلال نظام را زیر سوال ببرند و بگویند وابستگی وجود دارد، گفت:واقعیت آن است که ملت ایران، ملتی مستقل هستند و خلاف تحلیل‌های مغالطه‌گرایانه، انقلاب را با عزت پیش می‌برند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: نباید اجازه داد سختی‌های دنیا و نابسامانی‌ها موجب نا امیدی شود، اگر چه بخشی از این سختی‌ها و مشکلات به بد عمل کردن بازمی‌گردد و در برخی مواقع برخی از مسوولان بی‌تدبیری می‌کنند که نباید آن را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: امروز و پس از گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب باز هم شرایط نامتوازنی شکل گرفته است اما این بار قدرت و قوه از آن انقلاب اسلامی است و ضعف دشمن آشکار شده است که این از فضل و عنایت پروردگار به ملت ایران حاصل می‌شود و همان تحقق وعده الهی است.

مشکلات خودروسازی را گردن دیگران نیندازیم

خطیب جمعه قم با اشاره به عدم موفقیت انقلاب اسلامی در موضوع عدالت گفت: اگر در مساله عدالت موفق بودیم مشکلات کنونی وجود نداشت، خودروسازی و برخی صنایع ما مشکل دارد و ما نمی توانیم این مسائل را گردن دیگران بیاندازیم.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری تصریح کرد: کشور همچنان در مسائل فرهنگی دچار شبیخون است و لازم است تا جهاد تبیینی توسط همه مردم دنبال شود. دشمن امروز می خواهد با اقدامات فرهنگی اراده ملت را شکسته و مشکلات دوران پهلوی را بصورت بزک کرده به مردم معرفی نماید و موفقیت های دوران انقلاب را با سیاه نمایی به حاشیه ببرد.

ملت ایران با پیروزی انقلاب به استقلال رسید

امام جمعه زنجان دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون از جمله سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حائز اهمیت برشمرد و گفت:بر کسی پوشیده نیست که با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در زمینه های مختلف به استقلال های مهم و زیادی دست پیدا کردند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی افزود: در روزهای خفقان پیش از انقلاب و در آخرین روزهای حکومت طاغوت، همافران نیروی هوایی اولین گروه از نظامیان بودند که با امام راحل بیعت کردند که نتایج آن بسیار ثمربخش بود.

۶۰۰ دستاورد انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: انقلاب اسلامی ایران دست کم ۶۰۰ دستاورد مهم مادی و معنوی برای ملت ایران داشته است که برشمردن آن دهها جلسه برای تبیین این دستاورها لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد توسعه آموزش ها و دانشگاه‌ها ، ترویج معنویت ، و استقلال سیاسی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: “جهاد تبیین” که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند باید در همه جا در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری شود تا حقایق وارونه جلوه داده نشود.

انقلاب اسلامی را دقیق و منصفانه بشناسیم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه بوده و دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس تجلی آیات قرآنی و احادیث نبوی است.

آیت الله مصطفی محامی اظهارداشت: ما باید با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه برای ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی و از انقلاب اسلامی هم بصورت قولی و هم بصورت عملی دفاع کنیم و انقلاب اسلامی را دقیق، علمی و منصفانه بشناسیم.

وی به مساله حق آبه ایران از افغانستان اشاره کرد و گفت: مردم باید در چارچوب قانونی حق خود را مطالبه و مسوولان نیز باید از همه ابزارهای موجود برای حق آبه ایران استفاده کنند و تنها به گفت‌وگو و مذاکره اکتفا نکنند.

بسترهای عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب باید فراهم شود

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید بسترهای عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب که گام بسیار مهمی است در این دولت مهیا شود گفت: یکی از محورهای مهم گام دوم توجه به نسل جوان متعهد و متخصص انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: در بخشی از زمینه ها از جمله اقتصادی و معیشت مردم باید بیشتر کار کنیم و اکنون دولتی سر کار است که دولت مردمی و سرباز رهبری و نظام به شمار می رود؛ لذا در این دولت توقع می رود چند اتفاق مهم در حوزه اقتصادی رقم بخورد.

وی اظهار داشت: هیچ نگرانی از تحریم نداریم گرچه تحریم ها ظالمانه است و کشور را در بخشی از فعالیت ها می تواند دچار مشکل کند اما این امر با روحیه جهادی، تدبیر، برنامه و ایمان به خداوند قابل جبران است، می توانیم از این تحریم ها عبور کنیم و کشور در این بخش پیروز میدان شود.

مسیر انقلاب همچنان تبعیت از ولایت فقیه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسیر ترسیم شده انقلاب اسلامی بعد از ۴۳ سال همچنان همان راه تبعیت از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار اظهار داشت: طبق تعابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کشور بعد از پیروزی در عرصه های مختلفی چون پیشرفت در علم، تاثیرگذاری در منطقه و جهان، دارای تجربه شده و رکورددار در شتاب های علمی و موارد دیگر است.

وی اضافه کرد: هرچند اکنون مشکلات متعددی از جمله تورم و بیکاری جامعه را در برگرفته اما مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای بهبود وضعیت موجود برنامه ریزی کنند و البته بدنه دولت نیز باید از افراد همسو با آن انتخاب و بکارگیری شود.

یکی از راه های موفقیت کشور وحدت قوای سه گانه است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از راه‌های موفقیت که امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند وحدت و همدلی قوای سه گانه در کشور و در سطوح پایین تر است که مردم لرستان انتظار دارند این انسجام را در عمل مشاهده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: انسجام درون دستگاه‌های اجرایی لرستان، تعامل سازنده برای خدمت به مردم، تلاش برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و تورم و جلوگیری از گرانفروشی، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و احیای واحدهای تعطیل امری ضروری و در اولویت تمام نهادهای اجرایی و خدمتگزاران است.

همه مردم برای مقابله با مخلان امنیت وارد عمل شوند

امام جمعه سنندج گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی به تنهایی نمی‌توانند امنیت را حفظ کنند و همه مردم و دستگاه‌ها باید برای مقابله با مخلان امنیت وارد عمل شوند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: کردستانی‌ها از زمان حمله اتحادیه جماهیر شوروی با فساد، جنایت و تعرض بیگانه به کشور مقابله و ایستادگی کرده و کردستان در زمان آن حمله چندین شهید برای حفاظت از کشور داده است.

آزادسازی سواحل مازندران باید با قدرت ادامه یابد

نماینده ملی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : آزادسازی سواحل مازندران و رعایت حریم ۶۰ متری دریا باید با قدرت ادامه یابد تا اقشار مختلف مردم بتوانند به دریا دسترسی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی با بیان اینکه تاکنون  ۹۰ درصد سواحل مازندران آزادسازی شد و با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر این امر، طرح آزادسازی سواحل با قدرت ادامه خواهد یافت تا راه دسترسی مردم به دریا باز شود، اظهار داشت: دستگاه‌های که با رعایت نکردن حریم ۶۰ متری، سواحل را تصرف کرده بودند، اکنون باید هم در طول و هم در عرض از حریم دریا عقب نشینی کنند تا مردم به دریا دسترسی داشته باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید بررسی کرد که دستگاه‌های دولتی این همه پلاژ را در سواحل مازندران ساختند چقدر مالیات پرداخت می کنند و و چقدر برای استان آورده دارند، گفت: شهرک هایی نیز در طول سواحل مازندران احداث شده است که همانند دولت های خودگردان عمل می کنند و کسی از مردم حتی ماموران نیروی انتظامی و یا مامور دولتی اجازه ورود به آنها را ندارند و لازم است تمامی این شهرک ها هم ساماندهی شوند.

جوانان باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان ما باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند که موقعیت راهبردی ایران چرا مورد توجه استکبار جهانی بود؟ زیرا ثروت‌های خدادادی مانند معادن، نفت، گاز، آب و خاک این کشور بی نظیر است و از سوی دیگر این کشور ضمن ارتباط با قاره های اروپا و آفریقا محور اتصال کشورهای شمال آسیای میانه با سایر کشورهاست و به همین دلیل در زمان جنگ های جهانی مورد توجه کشورهای استعمارگر بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید رییس سازمان سیا گفت که ما ایران را برای خود ساخته بودیم و فکر نمی‌کردیم این گونه از دست ما خارج شود. ثروت این کشور آن زمان در اختیار اقلیتی بود که آن را در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند و اکنون هم با اتکای به آن اموال در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

انقلاب دست طمع بیگانگان را از منابع غنی ایران قطع کرد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به موقعیت جغرافیایی حساس ایران و داشتن منابع متعدد، گفت: انقلاب دست طمع بیگانگان را از منابع غنی کشور قطع کرد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: داشتن منابع متعدد به ویژه نفت و شاهراه ارتباطی بین قاره‌های مختلف سبب شده بود ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مورد طمع کشورهای استعماری مانند پرتغال، روسیه، فرانسه، انگلیس، آمریکا باشد و آن‌ها همواره  دنبال مواد اولیه ارزان ایران بودند.

وی افزود: همه مردم به خصوص نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید بدانند مردم برای پس گرفتن کشور از زورگویان استثمارگر انقلاب کردند و امروز هم مردم می‌توانند در کنار هم بر مشکلاتی که در کشور وجود دارد غلبه کنند.

همه مشکلات را به تحریم ها ربط ندهیم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط داد، گفت: بخش مهمی از مشکلات موجود، ناشی از برخی تصمیم گیری‌های غلط و کم کاری‌ها است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم افزود: سخنان رهبری در نارضایتی از وضعیت معیشتی، باید برای دولتمردان کنونی و مجلس و قوه قضاییه نیز مورد توجه باشد چراکه بارگاه امید در روحیه جهادی دولت دیده می‌شود که این روحیه باید به بدنه میانی دولت تسری یابد.

برخی مدیری ناکارآمد خود را به جان مردم خالی می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری و اومانیسم غربی مهمترین دستاورد و تدبیر انقلاب اسلامی که به دست ما ایرانی ها رقم خورده است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت الله لطف الله دژکام اضافه کرد: از نظر تاریخی ایران کشوری است که برای استقلال و عظمت خود در طول تاریخ با اقتدار ایستاده است و در تاریخ کشور ما این عظمت را همیشه می یابیم و از نظر عقلی و عقلایی هم زیر بار ذلت دشمن زندگی کردن صحیح نیست و با مشاهده وضعیت عراق و افغانستان متوجه خواهیم شد که با ایستادگی می توانیم موجبات فرار دشمنان را فراهم کنیم.

وی یادآورشد: امیدواریم تذکرات مشفقانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب نسبت به مجموعه های که باید تلاش بیشتری داشته باشند به نتیجه برسد و این مجموعه ها باعث شادی روح شهدا و دعای خیر مردم و مستضعفین برای مسئولان شایسته کشور شود چراکه برخی مدیریت ناکارآمد خود را به جان مردم خالی می کنند و در این عرصه جنگ، سرباز دشمن شدند. متأسفانه پول هایی با مبالغ بسیار بالا در جیب این افراد می رود اما هنوز سیر نمی شوند. اما یک عده در چنین شرایطی با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

امنیت برای صندوق‌های پستی صهیونیستی وجود ندارد

امام جمعه موقت سمنان هم در سخنان این هفته نماز جمعه اظهار داشت: فساد و تورم بیش از ۵۰ درصد در برخی از سال‌ها در کشور در زمان طاغوت بیداد می‌کرد ولی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال بزرگ کردن طاغوت هستند و واقعیت را بیان نمی‌کنند و باید مسوولان فرهنگی با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی دسیسه دشمنان را خنثی کنند.
حجت الاسلام محمدعلی قدس‌پور اضافه کرد: پهپادی که از یمن یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌پیماید و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار می‌دهد از افتخارات اسلام و جهانی شدن راه معمار کبیر انقلاب اسلامی است، همچنین هک شدن سیستم امنیتی اسراییل به مسائل اجتماعی رسیده است و این پیام منتقل شد که حتی امنیت برای صندوق‌های پستی صهیونیستی وجود ندارد.

مسئولان، فرمانداران و رجال سیاسی معاونان خود را از جوانان انتخاب کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گرانی اقلام ریز و ضروری را آسیب زا توصیف کرد و گفت: لازم است دولت تدبیری بیندیشد و ثبات قیمت این اقلام را در اولویت قرار دهد.

آیت‌الله رسول فلاحتی در خصوص انتصابات با تاکید بر جوانگرایی هم اظهار داشت: اصحاب فتنه خط قرمز ما هستند؛ مسئولان، فرمانداران و رجال سیاسی معاونان خود را از جوانان قرار دهند و جوانگرایی مورد اهتمام باشد. آینده انقلاب روشن و امید بخش  است  اما دشمن بیکار نمی نشیند وتلاش می کند مردم را از دین و آیین و خدا برگرداند اما نتوانسته و دولت های جهانی در برابر ملت ما خاضع شده اند؛ ملت ایران مردمانی فکور و زنان و مردانی عاقل دارد.

بسیاری از مردم ایران قبل از انقلاب از حداقل امکانات محروم بودند

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: قبل از انقلاب مردم از کوچکترین امکانات رفاهی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی محروم بودند که به برکت نظام اسلامی هم‌اینک در دورترین روستای کشور همه چیز است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی اظهارداشت: قبل از انقلاب در تمام نقاط کشور منکرات، مراکز فحشا، بی حجابی و بی‌بندوباری بود که با پیروزی انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) احکام اسلامی در کشور جاری شد اما متاسفانه بعضی ها به دنبال رواج فحشا و فساد در کشور هستند که باید با آنها به شدت برخورد شود.

امروز دنیای کفر علیه رهبری، اسلام و ایمان مردم عمل می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه امروز دنیای کفر در جهان علیه رهبری، ایمان مردم و اسلام فعالیت می‌کند، گفت: به اعتراف تحریم کنندگان ایران، تحریم‌ها علیه ما جز خِفَت چیزی نصیبشان نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی افزود: امروز برخی جاهلان هنوز چشمشان به آمریکاست در حالی که آمریکا همواره گاو شیرده می‌خواهد از این رو اعتماد به آمریکا جز شکست، ناکامی و بدبختی چیز دیگری ندارد.

پیروزی انقلاب یکی از بزرگترین اتفاقات قرن بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات قرن بود که باعث شد پای استکبار برای همیشه از این سرزمین اسلامی برچیده شود.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی به قدرت اول خاورمیانه و یکی از قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است تا جایی که دشمنان درجه یک ملت ایران هم به آن معتراف هستند.

انقلاب اسلامی نقطه آغازین بیداری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه آغازین بیداری اسلامی و احیاگر جبهه مقاومت است، گفت : امروز تفکر این انقلاب در نقاط مختلف جهان دیده می شود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی اظهار داشت: امروز در هر جای دنیا که نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میان می آید، مردم جهان از عظمت و بزرگی آن رهبر عزیز و ملت ایران و انقلاب اسلامی یاد می کنند.

دشمنان می خواهند غیرت دینی را از ملت ایران بگیرند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: صیانت و حفاظت از کیان اسلامی منبعث از غیرت دینی است که عامل اصلی شکست توطئه های دشمنان انقلاب تاکنون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه غیرت دینی موجب ایجاد حساسیت در زمینه دین، کشور و ناموس می شود افزود: دفاع از مرجعیت، ارزش های انقلاب، شهدا، هویت ملی و افتخارات، انقلاب و فرهنگ اسلامی مصداق غیرت دینی است.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند غیرت دینی را از ملت ایران بگیرند افزود: در طول تاریخ این اقدام همواره از اهداف دشمنان در مقابل مسلمانان بوده است.

مهمترین دستاورد انقلاب ایستادن مقابل استکبار است

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و ایستادن مقابل قدرت های استکباری برای حمایت از مظلومان در جهان بود.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم اظهار داشت: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری غربی از دیگر دستاوردها و تدبیر انقلاب اسلامی که به دست ما ایرانی ها رقم خورده است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

جوانان درباره ریشه های تحقق انقلاب تحقیق کنند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به مجاهدت ها و فرازون شیب ها در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انتظار می رود جوانان کشور هر چه بیشتر در خصوص علل و ریشه های تحقق این انقلاب تحقیق و پژوهش انجام دهند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که سه سال از ترسیم و ابلاغ آن گذشته، یکی از نگاه های مهم به ریشه های انقلاب اسلامی است و این انقلاب  را باید با انقلاب های روسیه و فرانسه مقایسه کنیم تا اذعان شود که گفتمان انقلاب اسلامی عمیق تر و مردمی تر بوده است. باید وضعیت سیاسی ،اجتماعی  و اقتصادی جهان و کشورهایی که در آنها انقلاب رخ داده را مقایسه کرد تا حقایق مشخص شود.

مدیران با روحیه انقلابی به حل مشکلات مردم بپردازند

امام جمعه بروجرد گفت: فرصت خوبی برای کار کردن وجود دارد و مدیران باید با روحیه انقلابی و دغدغه مند به حل مشکلات مردم بپردازند.برخی مدیران روحیه انقلابی ندارند که این افراد یا باید برای حل مشکلات مردم همت کنند یا اینکه کنار بروند و مدیران انقلابی روی کار بیایند.

حجت الاسلام سید علی حسینی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است، یادآورشد: مردم برای تداوم این انقلاب کمبود و سختی های بسیاری را تحمل کرده و شهید داده اند به طوری که فقط تا قبل از پیروزی انقلاب یعنی طی فاصله زمانی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم شد.

وی با تحسین اقدام رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل خزر گفت: به نمایندگی از مردم بروجرد این تقاضا را از رییس جمهور دارم که برای تنظیم بازار و ممانعت از گرانی کالاها هم تذکراتی بدهند تا انصاف رعایت شود و کالا ارزان به دست مردم برسد.

فساد اخلاقی و فرهنگی در سواحل پشت پرده دارد

امام جمعه قشم گفت: فساد اخلاقی و فرهنگی در سواحل جزیره‌های قشم، هرمز و کیش نیز طبیعی نیست و پشت پرده دارد.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی درباره گرانی کالاها نیز اظهار داشت: بازار مسلمانان نباید دردست عده‌ای خاص باشد و در صورت ادامه این روند، محوطه مصلی را به بازار میوه تبدیل می‌کنیم. البته اتحادیه‌ها باید هرچه سریع‌تر شکل بگیرد و اصناف و نهادهای مختلف نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

عملکرد ۴۰ ساله انقلاب بدون افراط و تفریط تبیین شود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: عملکرد و مسیر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی باید بدون هیچگونه افراط و تفریط به جامعه به خصوص نسل جوان بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام حسین دشتی با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و آنچه در این مدت از جمله تحریم‌ها، فشارها و جنگ‌هایی که بر ملت ایران تحمیل شد؛ مهمترین وظیفه ای است که باید به نحو مطلوب اجرا شود، بیان کرد: حرکت انقلابی ملت ایران ناشی از تبعیت از ولایت، مرجعیت، مبارزه با ظلم، تبعیض، فساد و مخالفت با ارزش‌های دینی بود.

دشتی اضافه کرد: امروز باید با یک قضاوت منصفانه پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بدون هر گونه ناامیدی و خودکم بینی نسبت به گذشته قضاوت و برای نسل جوان جامعه تبیین شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.