تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

نماینده ایلام:

بی توجهی به تفکرات نخبگان دانشگاهی کشور را از ریل توسعه باز می دارد

بی توجهی به تفکرات نخبگان دانشگاهی کشور را از ریل توسعه باز می دارد
ایلام - نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پایه و اساس و مهم ترین محور توسعه هر کشور است و باید با همه وجود از ظرفیت و توان نخبگان دانشگاهی بهره گرفت.

 

سارا فلاحی روز جمعه در نشست با هیات رییسه دانشگاه ایلام افزود: دانشگاه تربیت کنندگان نخبگان جامعه هستند بنابراین اگر به دانشگاه توجه نشود، بطور قطع از پیشرفت باز خواهیم ماند.

وی افزود: دانشگاه بعنوان مرکز فکر و توسعه باید همواره مرکز توجه دولتمردان باشد و در تمامی ابعاد و از نظر بودجه ای مورد عنایت قرار گیرد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر شخص و متفکری که بتواند با علم خود موجب اقتدار کشور در جهان شود، می توان آن را نخبه نامید و باید حمایت شود.

فلاحی یادآور شد: دانشگاهیان می توانند با علم و ظرفیت خود ما را از موانع سخت و دشوار پیش رو عبور داده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

وی تاکید کرد: برای رشد و توسعه دانشگاه ایلام از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و برای حمایت و پشتیبانی از دانشگاه های ایلام تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ساختار برنامه و بودجه کشور باید اصلاح شود و تزریق بودجه نباید مبتنی برای قدرت چانه زنی باشد بلکه تزریق بودجه و فرصت ها باید در هر استان براساس عدالت باشد.

فلاحی اضافه کرد: طبق قانون اساسی نباید تبعیض داشته باشیم و نمایندگان مجلس باید از نقش نظارتی خود در رفع تبعیض ها و نابرابری ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از نخبگان ایلامی به لحاظ درجه نخبگی و فهم مسائل داخلی و جهانی در جایگاهی بسیار مطلوبی هستند و اگر به ایلام توجه شود، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهیم گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.