تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

سخنگوی شورای شهر: شهرداری ایلام نیازمند تغییرات ساختاری است

سخنگوی شورای شهر: شهرداری ایلام نیازمند تغییرات ساختاری است
ایلام - سخنگوی شورای شهر ایلام به موضوع انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری ایلام نیازمند تغییرات ساختاری اساسی است بنابراین اعضای شورای شهر از همان ابتدا به این توافق رسیدند که شهردار از میان ایلات عضو شورای شهر انتخاب نشود.

 

سعید انوری‌پور روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: عزل و نصب‌های بدون ضابطه، استفاده و بکارگیری از بازنشستگان به عنوان مدیر، کاهش اعتبارات مالی شهرداری، تعلل در مصوبه ترک تشریفات برای بهسازی منطقه موسوم به کارخانه نمک، عدم توجه به مصوبه‌های شورای شهر در خصوص گسترش سرانه فضای سبز و نقض طرح انسان محور محدوده سعدی شمالی و تبدیل خودسرانه آن به ماشین‌رو از جمله موارد قابل انتقاد به عملکرد شهرداری است.

وی با بیان اینکه شهردار قبلی توقع‌ها در مردم ایلام را با توجه به اقدامات موثر و چشمگیر خود بالا برد، اضافه کرد: باید شهرداران بعدی نیز همین رویه را با شتاب بیشتر و ارائه طرح‌های متنوع‌تر پیگیری کنند و همچنین یکی از نیازهای مبرم شهرداری ایلام استفاده از مدیریت زنان در یکی از پست‌های شهرداری است که این خلا احساس می‌شود.

انوری‌پور تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، اقبال عمومی برای انتخاب مجدد طالب صادقیان شهردار سابق از سوی اقشار مختلف مردم و بعضی از نهادها و گروه‌ها با توجه به عملکرد خوب وی زیاد بود و صادقیان مجدد به عنوان شهردار انتخاب شد اما بنا به دلایلی وی مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت.

چندصدایی نیاز پیشرفت جامعه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام گفت: چند صدایی و داشتن تفکرهای متنوع و متناقض همراه با رعایت اخلاق‌مداری یکی از نیازهای پیشرفت جامعه امروزی است.

انوری‌پور افزود: شورای شهر نیز متشکل از افرادی از ایلات و طوایف با دیدگاه‌ها، تفکرات و ایده‌های متنوع و مختلف استان بوده و همین امر باعث ایجاد تضارب آرا و اختلاف شده است.

وی با بیان اینکه وظایف شورای شهر فقط مختص شهرداری نیست، یادآور شد: ارتباط گسترده اعضای شورای شهر با مردم و حضور در بدنه جامعه یکی از راه‌های موفقیت شورای شهر در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این نهاد مردمی است و باید اعضای شورای شهر در بین مردم مناطق مختلف حضور یافته و از نزدیک با خواسته‌ها و نیازهای آنها آشنا شوند.

انوری‌پور افزود: در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر نیز هیچ اراده‌ای در شهرداری ایلام برای اینکار وجود ندارد که از استاندار و مسوولان ذیربط انتظار حمایت از این قشر داریم چرا که ما باید قدردان خدمات ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا باشیم و در کار آنها خلل وارد نکنیم.

وی گفت: از مهم‌ترین وظایف شوراها، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه شهری و روستایی، نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسوولان اجرایی، نهادها و سازمان‌ها و برنامه‌ریزی در زمینه مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین چیزی که باید شورای شهر به آن توجه داشته باشد، ایجاد آرامش برای شهروندان است و همچنین شورای شهر ششم پروژه‌هایی که توسط شورای قبلی شروع شد را نیمه‌کاره رها نکنند و از توسعه آن غافل نمانند.

به گزارش ایرنا، چهار ماه از آغاز فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام می‌گذرد اما مرکز کوچک‌ترین و کم‌جمعیت ترین استان کشور همچنان بدون شهردار است.

این در حالیست که فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها نیمه مرداد ماه آغاز شد و اعضای شوراها انتخاب شهردار را به عنوان نخستین اولویت کاری پیگیری کردند؛ تلاشی که تاکنون در مرکز استان ایلام در هاله‌ای از ابهام است.

شورای اسلامی شهر ایلام دارای هفت عضو اصلی است که پس از انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها در ۱۴ مردادماه “منصور بهادری” را به عنوان رئیس این شورا انتخاب و در ۲۴ مرداد نیز خالق منصوری به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

در نهایت و طی هفته‌های گذشته اعضای شورای شهر در خصوص انتخاب گزینه شهرداری(منصور بهادری رییس کنونی شورا) به توافق رسیدند تا این گزینه وارد فرآیند قانونی تایید نهایی شود و ایلام بعد از حدود چهار ماه صاحب شهردار شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.