تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

شرح فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی ایلام در نشست مطبوعاتی

راه تو را می خواند

راه تو را می خواند
/

 

عبداله بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جمع اصحاب رسانه از ثبت‌نام  ۳۲ هزار و ۹۰۲  متقاضی  مسکن ملی خبر داد و افزود:  از طرح ملی نهضت مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد  سهم استان است که بیش از ۱۵ هکتار زمین جهت احداث این واحدها در استان تاکنون واگذار  شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با بیان این که یک هزار و ۷۹۴ نفر از متقاضیان  آورده خود را واریز کرده اند، خاطرنشان کرد: در طرح ‌مسکن‌ ملی در استان ایلام تاکنون ۱۷۲ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۵۱۷ واحد در مرحله فنداسیون و یک هزار و ۴۱ واحد نیز در مرحله خاکبرداری اولیه قرار دارد.

بهادری  با اشاره به افزایش روند واگذاری زمین و احداث واحدها تصریح کرد: برای تامین زمین‌ مورد نیاز طرح نهضت مسکن‌ ملی در استان ۱۵/۳ هکتار از محل منابع سازمان‌ ملی زمین و ‌مسکن، ۶۵ هکتار از طریق تغییر کاربری، ۴۱۱ هکتار از طریق الحاق به شهر، ۱۲/۴ از طریق محل اعمال ماده ۶ قانون ساماندهی و ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین شده است.
ایشان یادآور شد:  در حوزه احداث و تکمیل پروژه های ساختمانی در حال حاضر ۱۹ پروژه فعال در دست اجرا می باشد و  برای اجرای این طرح ها  قرارداد بالغ بر  ۵۰۰ میلیارد ریال  منعقد شده است.

اجرای فاز دوم ساختمان اداره مالیات استان، تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان، احداث ساختمان اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تکمیل مساجد جامع شهرهای چوار، ایوان و دره شهر، تکمیل کتابخانه شماره ۲ شهرستان دره شهر و کتابخانه روستای وارگه شهرستان چرداول، احداث ساختمان‌های اداری  بهزیستی و محیط زیست شهرستان سیروان از جمله طرح هایی بودند که بهادری به آنها اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  از در دست اجرا بودن ۱۶ پروژه فعال در حوزه احداث و تکمیل پروژه های بازآفرینی سخن به میان آورد و گفت:  برای اجرای این طرح ها در مجموع بالغ بر   ۱۰۶ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.
ایشان اجرای فاز دوم برج هنر اسلامی، سالن ورزشی بعثت، پارک ارغوان، رفوژ میانی بلوار امام خمینی ملکشاهی، تکمیل پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی، فاز دوم احداث سیل بند بتنی بان برز و  دفع آب‌های سطحی ایوان را هم در این نشست مطرح کرد.

بهادری در ادامه به بیان عملکرد حوزه معماری و شهرسازی استان ایلام پرداخت و اظهار داشت:   ۱۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به شهر ایلام و سایر شهرهای استان در این حوزه برگزار شده که در مجموع ۴۷۸ مورد در خواست از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  اقدامات حوزه املاک و حقوقی را شامل  تامین زمین جهت احداث ۲ هزار واحد در طرح اقدام ملی، تامین زمین بالغ بر ۱۵۰ هکتار جهت نهضت ملی مسکن شامل شناسایی، تحویل و تحول با منابع طبیعی، اخذ سند مالکیت، غیر کاربری در کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان و تصویب در شورایعالی شهرسازی و تحویل و تحول اراضی ملی محدوده قانونی و حریم شهرهای استان به مساحت ۳۵۲۰ هکتار عنوان کرد.

بهادری به اخذ سند مالکیت اراضی ملی به مساحت ۶۳۰ هکتار اشاره کرد و افزود: اخذ سند مالکیت مناطق حاشیه ای شهرها از جمله محله هانیوان – کارخانه نمک و سبزی آباد و سایر اراضی دولتی به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره از مهمترین فعالیت‌ها در این زمینه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خاطرنشان کرد:  تامین مسکن به استعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد، واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران به استعداد ۷۲۰ واحد، بازشماری منابع سازمان ملی ۱۲ هزار رکورد، حفاظت از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۸۸۳۰ هکتار در ۲۵ شهر استان و واگذاری زمین برای احداث ۳۲ واحد مسکن برای خانواده های دارای ۲ فرد معلول از جمله اقدامات این اداره کل به شمار می رود.

این مسئول در پایان  تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۵۹ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد تومان از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.