تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

امام جمعه ایلام:

خنثی کردن اخبار کذب و ارائه داشته‌ها ۲ رسالت اصلی رسانه‌ها در جنگ نرم است

خنثی کردن اخبار کذب و ارائه داشته‌ها ۲ رسالت اصلی رسانه‌ها در جنگ نرم است
/

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در جنگ نرم، رسانه‌ها باید متناسب با عمل دشمنان عکس‌العمل داشته باشند، گفت: خنثی کردن اخبار کذب دشمنان از یکسو و ارائه داشته‌های خود از سوی دیگر، ۲ رسالت اصلی رسانه‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: در جنگ رسانه‌ای، دشمن هدفمند و آنگونه که خود می‌خواهد اخبار را القا کرده و هزینه‌های گزافی نیز صرف می‌کند بنابراین رسانه‌های ما نیز باید موضع متقابل داشته باشند و در زمینه خنثی کردن اخبار کذب و اقناع مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: نقش اصحاب رسانه در شرایط فعلی که جنگ رسانه‌ها از عوامل تاثیرگذار در تعیین فرهنگ جوامع و تعیین مسیر زندگی است، بسیار بی‌بدیل است و خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به سابقه و نیروهای توانمندی که دارد بسیار می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

تمامی نکات مثبت نظام‌های دموکراتیک در جمهوریت نظام عیان است

امام جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی نظامی است که در دنیا نظیری ندارد بنابراین شناساندن آن و سطحی که کارگزاران باید در آن قرار بگیرد، کار بسیار سختی است زیرا تمامی نکات مثبت موجود در نظام‌های دموکراتیک در جمهوریت ما عیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار افزود: هم‌اکنون توجه دنیا به نظام جمهوری اسلامی است اما در ۴۳ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هنوز آن شناختی که باید مردم نسبت به آن داشته باشند به طور کامل ایجاد نشده است.

وی یادآور شد: بهترین تجربه دنیا در رسیدن به نظام‌های دموکراسی در بعد جمهوریت نظام اسلامی نهفته است و در عمل بیشترین تعداد انتخابات‌ها در دنیا از سطح شوراها تا ریاست جمهوری و خبرگان رهبری متعلق به ایران است و مردم در همه سطوح در تعیین سرنوشت خود نقش‌آفرین هستند.

محتوای جمهوریت نظام اسلامی فراتر از آن چیزی است که عقلای جهان به آن دست یافته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: علاوه بر این، محتوای این دموکراسی و جمهوری، اسلامی است و بهترین برنامه‌ای که خداوند برای اداره جامعه در بعد دنیوی و سعادت اخروی ترسیم کرده و فراتر از آنچه عقلای جهان به آن دست یافته‌اند در آن مشهود است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تاکید کرد: اگر ما بتوانیم انقلاب اسلامی را بدرستی به جهان معرفی کنیم، همان اتفاقی می‌افتد که گرایش به انقلاب در جهان بسیار بیشتر می‌شود و این بر خلاف خواسته دشمنان است.

وی یادآور شد: جنگ نرم دشمنان نیز به همین دلیل است که نمی‌خواهند مردم آگاه شوند در اینصورت توان مقابله با گرایش فراگیر به انقلاب اسلامی را ندارند بنابراین تبیین واقعیت‌ها و خنثی کردن اخبار کذب دشمنان از رسالت‌های اصلی رسانه‌هاست.

رسانه‌ها نقش رهبری در جامعه را تبیین کنند

امام جمعه ایلام گفت: بسیاری از داشته‌ها در جمهوری اسلامی برای ما عادی شده به عنوان مثال وجود با برکت مقام معظم رهبری است که با هیچکدام از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست، رهبری که دنبال خدمت کردن به مردم است و در این دنیا هیچ چیز برای خود نخواسته است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار اظهار داشت: مقام معظم رهبری نعمتی است برای همه که تنها دغدغه اقتصاد، معیشت و عزت مردم را دارد و در شرایط تحریم و با وجود همه مشکلات توانسته است کشور را به گونه‌ای بالا بکشد که در زمینه علمی در جهان رکوردار باشیم و در توان نظامی به مرتبه‌ای برسیم که قوی‌ترین ارتش دنیا قدرت رویارویی با ما نداشته باشد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید در زمینه تبیین نقش مقام معظم رهبری در پیشرفت‌های کشور تلاش کنند تا مردم بیشتر قدر داشته‌های خود را بدانند.

تبیین روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران باعث عقب‌نشینی دشمنان می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران بجای خودخواهی، خودنمایی و خودآرایی که جلوه‌های آنرا در کمک‌های مومنانه دیدیم یکی دیگر از داشته‌های ماست که باید توسط رسانه‌ها تبیین شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار افزود: در جریان کرونا دیدیم در حالیکه در آمریکا و کشورهای غربی مردم فروشگاه‌ها را غارت کردند، ملت ایران به کمک همدیگر آمدند و فراتر از تمامی دغدغه‌های شخصی به همنوعان خود کمک کردند، اینها مسائلی است که باید با قلم روان خبرنگاران و اصحاب رسانه بازگو شود.

وی تاکید کرد: اینها نکاتی است که دنیا تشنه آن است، اینکه چگونه افراد به مرتبه شهادت‌طلبی می‌رسند برای دشمن قابل درک نیست و چه بسا اگر این روحیه تبیین می‌شد دشمنان بسیار زودتر از اینها عقب‌نشینی می‌کردند.

اگر مشکلات اقتصادی حل شود، دشمن توان مقابله با موج انقلاب اسلامی را ندارد

امام جمعه ایلام گفت: تلاش دشمن ایجاد شرایطی است که مردم با مشکلات معیشتی مواجه شوند زیرا اگر مشکلات اقتصادی حل شود، موج انقلاب اسلامی چنان جهان را در بر خواهد گرفت که کاری از دست آنها ساخته نیست.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: نظامی که برای سوال‌های اصلی و اساسی انسان و وجدان‌های بیدار، جواب دارد اگر بتواند در زمینه تامین معیشت و زندگی دنیوی انسان‌ها نیز موفق شود، دنیای غرب را با چالش مواجه می‌کند بنابراین آنها تمامی تلاش خود را بکار می‌گیرند تا جمهوری اسلامی در این زمینه به موفقیت نرسد.

وی تاکید کرد: آنها تلاش می‌کنند از باورهای خود دست برداریم زیرا در آنصورت خودبخود به سرباز آنها تبدیل می‌شویم بنابراین این جنگ مستمر و زمانبر است اما خوشبختانه تا کنون موفق نشده‌اند و رویش‌ها هزاران برابر ریزش‌هاست.

پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که هیچ نظریه‌پردازی تصور ورود دین به جامعه را نداشت

امام جمعه ایلام گفت: دهه فجر فرصتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام است و پس از رحلت پیامبر تا کنون چنین فرصتی برای شناخت و اجرای دین در اختیار مسلمانان قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار اظهار داشت: ۴۳ سال پیش در شرایطی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که هیچ نظریه‌پردازی تصور اینکه دین وارد جامعه شده و نقش سیاسی اجتماعی ایفا کند را نداشت چه رسد به اینکه حکومتی بر اساس دین تشکیل شده و جامعه را اداره کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون در کانون خبری رسانه‌های دنیا و مورد توجه دانشمندان بوده و هست و این نظام سنگ زیربنای نهضت حضرت مهدی(عج) خواهد بود و مردم از طریق نظام اسلامی با اسلام ناب محمدی(ص) آشنا خواهند شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.