تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

خطیبان نماز جمعه تاکید کردند

۲۲ بهمن ماه و ایستادگی مردم ولایتمدار/خوداتکایی رمز تداوم اقتدار انقلاب است

۲۲ بهمن ماه و ایستادگی مردم ولایتمدار/خوداتکایی رمز تداوم اقتدار انقلاب است
استانها- خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با بیان اینکه نقش پررنگ و برجسته مردم ولایتمدار و با اصالت بار دیگر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال متجلی شد و مردم ثابت کردند که پای نظام اسلامی ایستاده‌اند، تاکید کردند:خوداتکایی و تکیه بر توان داخلی رمز تداوم اقتدار این نظام مقدس است.

 

امامان جمعه در خطبه های این هفته با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تصریح کردند: بیان پیشرفت ها و خدمات نظام که در ۴۳ سال گذشته برای مردم انجام شده است می تواند امید را در جامعه جاری و ساری کند.

خطیبان نماز جمعه با اشاره به چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ،دستاوردهای نظام را در بخش های مختلف علمی و غیرعلمی تشریح کردند و  گفتند: خدمات چهار دهه گذشته که با تکیه برتوان داخلی به بار نشسته است با دوران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و باید به شیوه مناسب برای آحاد جامعه تبیین شود.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های مراکز استانی را که بطور حضوری و برخی نیز بصورت مجازی ایراد شده است، به شرح ذیل گزارش کرده اند:

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: ملت شجاع ایران با راهپیمایی گسترده موتوری و خودرویی و همکاری در برنامه‌های مختلف دهه‌فجر بار دیگر وفاداری به نظام را نشان دادند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با بیان این که مردم به رغم شرایط خاص کرونایی، با رعایت نکات بهداشتی باشکوه در مراسم ۲۲ بهمن مشارکت کردند، ادامه داد: این حضور حماسی و دشمن‌شکن تبلور وحدت و اقتدار نظام و انقلاب‌اسلامی و مایه زبونی استکبار جهانی و حامیان آنهاست.

امام‌جمعه یزد نیز انقلاب‌اسلامی را یک عطیه الهی و همراه با عزت و معنویت در کشور ذکر کرد که با رهبری‌های امام راحل و همراهی ملت پیروز شد.

ناصری خاطرنشان کرد: در ۴۳ سال گذشته دشمنان برای نابودی انقلاب از تمامی فشارها و توطئه‌ها بهره گرفتند ولی همراهی مردم و بصیرت جامعه موجب شکست دشمن شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: نقش پررنگ و برجسته مردم ولایتمدار و با اصالت مازندران بار دیگر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال متجلی شد و مازندرانی ها ثابت کرده‌اند که پای نظام اسلامی ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود: مردم مازندران همواره در رویدادهای مهم ملی و اسلامی پای ارزش های دینی و اعتقادی خود ایستاده اند و امروز هم مردم این دیار با وجود بارش باران و تداوم همه گیری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صحنه آمدند و بار دیگر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

وی خاطر نشان کرد: مردم مازندران یک صدا در این روز پرفضیلت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تداوم عزت و سرافرازی آرزو کردند و با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که پای ارزش های دینی خود ایستاده اند.

محمدی لائینی گفت : در دهه های گذشته استکبار جهانی علیه ملت ایران دشمنی های زیادی را صورت داد اما مردم با هوشیاری تمامی این توطئه ها را خنثی کردند و حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داد که تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی استکبار جهانی دیگر کارایی ندارد و خوداتکایی و تکیه بر توان داخلی رمز تداوم اقتدار این نظام مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم گفت: اگر فهم مردم ایران نبود با این تحریم‌های ظالمانه دشمن به هدف خود می‌رسید.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تبریک ۲۲ بهمن و میلاد امام جواد(ع) افزود: به لطف خدا و باهمت جوانان و ملت ایران در زمینه‌های علمی و صنعتی و پزشکی و سایر زمینه‌ها رشد خوبی داشته و داریم.

وی بیان کرد: به کوری چشم دشمنان مردم ما در این ۴۳ سال پس از انقلاب همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و به اعتراف وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور شکست خِفَت‌باری از تحریم‌ها علیه ایران متحمل شده است.

“نقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور موعد ادیان الهی برای تحقق عدالت گسترده در سراسر جهان است”، این یکی از محورهای خطبه های امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی اظهار داشت: نهضت انقلاب اسلامی ایران برای رفع تبعیض ها ، نابرابری ها ، حفظ و برقراری عدالت و همچنین حمایت و پشتیبانی از محرومان جامعه ایجاد شد.

وی افزود: مردم ایران در طول ۴۳ سال پس از وقوع انقلاب در سخت ترین شرایط و با وجود همه مشکلات، جانانه ایستادند و امروز ثمره مقاومت آنان پیشرفت در تمامی عرصه ها است.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: ملت ایران در واقع به دین و عقاید خود پایبند بودند و و همواره پای نظام و آرمان امام (ره) ایستادند تا نشان دهند که هیچگاه پشت ولایت فقیه را خالی نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان هم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران را از چنگال سلطه مستکبران عالم و دیکتاتورها آزاد کرده است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به این که ۲۲ بهمن ۵۷ انفجار نور بود، بیان کرد: خدا بود که امام راحل را برای این ملت فرستاد و پیروزی و عزت را نصیب ملت ایران کرده است.
وی اقدام امام راحل را به حرکت حضرت موسی (ع) تشبیه کرد و اظهارداشت: امروز از طریق شبکه ها و فضای مجازی دنبال آسیب زدن به دستاورد های انقلاب و کم اهمیت جلوه دادن  با  انقلاب، هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته و دارد که نمونه بارز آن دستاوردهای علمی بوده که جایگاه ایران در منطقه و میان ۵۷ کشور اسلامی رتبه اول است.

امام جمعه موقت زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان هم انقلاب اسلامی را منشا عزت، اقتدار، پیشرفت و تعالی کشور در تمامی عرصه ها دانست و با بیان این‌که ایران اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، عزت و اقتدار بی نظیری در دنیای امروز دارد که این امر قابل افتخار است ، اظهارداشت:ما باید افتخار کنیم که پیرو راه امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم و عزتمندانه در راستای رسیدن به آرمان‌های انقلاب به پیش می رویم.

حجت الاسلام  سید خلیل حسینی ادامه داد: بارها و بارها شاهد تهدیدهای مختلفی از سوی نظام سلطه بوده‌ایم اما غیرت و مقاومت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث شده که کشور همیشه این توطئه‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد.

اما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان   انقلاب اسلامی را طرح جامع اجتماعی خواند که در همه زمینه ها برنامه دارد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر توجه به مساله معنویت، رشد اقتصادی کشور را شتاب و توسعه ای چشمگیر داده است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی اظهار داشت: یکی از مصادیق رعایت تقوا، حمایت از حرکت های اجتماعی است که برای تحقق آرمان های الهی اتفاق افتاد و انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی برای تحقق حیات مردم در جامعه بود.

در همین حال در آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه ارومیه گفت: انقلاب اسلامی معجزه خداوند متعال است که بر تمام مردم دنیا به نمایش گذاشته شده و بعد از ۴۳ سال با افتخار و اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی  اظهار داشت: عنایت خداوند متعال نصیب حال ما شده و از این به بعد نیز رحمت خداوند متعال شامل حال ماست و به رتبه‌های بالایی در عرصه‌های مختلف خواهیم رسید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، کشور را از ذلت به عزت و اقتدار رساند و زندگی مقتدرانه و عزتمندانه دستاورد انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ضرورت دفاع از انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن نباید لکنت زبان پیدا کنیم و باید با قدرت و قاطعیت از دستاوردها دفاع و در جهاد تبیین مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور مردم  در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: در حالی سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و وارد چهل و چهارمین سال شده ایم؛ مردم در رکاب امام راحل مبارزه کردند تا کشور را از دست اجانب نجات دهند.

حجت الاسلام سلیمانی  تصریح کرد در ۴۳ سال گذشته شما مردم با هدایت امامین انقلاب توطئه های زیادی را خنثی کردید و همچنان پیروزمندانه در صحنه ها ظاهر شده اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تداوم ارزش های انقلاب و راه امام و شهیدان را تضمین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهار داشت: مردم ولایتمدار ایران امروز با حضوری حماسی و انقلابی ثابت کردند که همچنان پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند و هیچ چیزی موجب کوتاه آمدن آنها از ارزش های اسلامی نمی شود.

وی افزود: مردم ایران همیشه حماسه آفرین بوده اند به گونه ای که جدای از ایثارگری ها در هشت سال جنگ تحمیلی، با جریان داعش نیز مقابله کردند و حافظ ارزش های اسلامی شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.