تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

۹۹۳ نفر در ایلام مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

۹۹۳ نفر در ایلام مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
ایلام- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان این که پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌شدگانی است که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند، گفت: هم اکنون تعداد ۹۹۳  نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

 

نورالدین الیاسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما پرداخت می‌شود، به تشریح مراحل دریافت بیمه بیکاری پرداخت و گفت: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: همچنین بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، آمادگی خود را برای اشتغال به کار مجدد از شغل تخصصی یا مشابه اعلام کند.

الیاسی ادامه داد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره بیکار می‌شوند بدون درنظر گرفتن ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردها حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای متأهلین یا متکلفین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری مکلف است در صورت اشتغال مجدد حداکثر طی ۱۵ روز از تاریخ اشتغال مراتب را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها اعلام کند.

وی با یادآوری اینکه تمام مشمولین قانون کار و کشاورزان مشمول قانون تأمین اجتماعی، می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری استفاده کنند، تصریح کرد: حداقل مدت بیمه پردازی جهت استفاده بیمه بیکاری یک سال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.