تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد سال گذشته در ایلام صادر و تمدید شد

۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد سال گذشته در ایلام صادر و تمدید شد
ایلام - مدیرکل استاندارد استان ایلام از صدور و تمدید ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در سال گذشته خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در حوزه‌های صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی بوده است.

 

مهناز همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی بوده و مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

وی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد ۳۰ فقره پروانه صدور و ۳۷ فقره آن تمدید بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در طول این مدت ۱۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۱۲ فقره نیز تعلیق شده است، یادآور شد: کارشناسان این اداره کل بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.