تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

پاسداران، سربازان صادق مکتب مقاومت

پاسداران، سربازان صادق مکتب مقاومت
ایلام - پاسداران این چله نشینان مرگ و مردانگی با پیشینه پاک نیاکانی ، فرهنگ ناب ایرانی و تعصب خاص اسلامی تعلق خالص و ارادت عملی خود را به سالار شهیدان اثبات کرده اند و به همین مناسبت رهبر فقید انقلاب اسلامی زادروز آن امام همام را بعنوان روز پاسدار انتخاب کردند.

پاسداری از مرزهای عقیده و ایمان رایت میمون و مقدسی است که نصیب نجیبان و ناجیان و نام آوران میادین جهاد و شهادت می شود.

انبیاء و اولیای عظام همگی به نگهبانی و حراست از دین خدا افتخار کرده و بدان می نازند و همه برای بقاء این عطیه الهی هستی و جان خویش را تقدیم جانان کرده اند.

تشکیل نظام دینی، استحکام شریعت خدا و پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی فلسفه حسینی (ع) بودن را در وجود سپاهیان مجاهد اثبات می کند و به اتقان می رساند.

حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: پاسداری جزیی از زنجیره دنباله دار و مقدس سلسله نَبُوت و امامت است که از حضرت محمد مصطفی (ص) تا امام حسین (ع) و انقلاب مهدی موعود (عج) و انقلاب اسلامی ادامه دارد و پاسداری از اسلام بزرگترین نعمت خداست.

حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نخستین پاسدار فداکار مکتب سبز اسلام و مذهب سرخ تشیع است که در اوج شناخت و عمل به معارف دین، ولایتمداری، بصیرت ، بینش سیاسی و دشمن شناسی جان ، مال و خانواده خویش را تقدیم نمود و با رسوایی یزید و اذناب ننگینش بیرق اسلام ناب محمدی را بر بلندای تاریخ بشریت برافراشت.

آنان با تاسی از پیامبر رحمت و مهربانی ، حراست از وطن را ایمان ، عبادت و تدین دانسته و قربانی شدن برای ایران عزیز و انقلاب اسلامی را عملی مبارک و اقدامی مقدس برای خود برگزیده اند.

سبزپوشان سلحشور گفته گرامی امامشان را یادکَردی شیرین و بازآوردی سنگین تلقی کرده و داشته های مادی و معنوی خود را برای انقلاب و بپای ایران ریختند تا چکمه پوشان پلشت ، کوران دوربین و برهنگان دراز دامن با پای کثیف خود خاک پاک ما را نیالایند.

حسینی محوران خمینی سِرِشت، چون آیه های ایمان و تذهیب قُرآن بدور از وابستگی به دنیا و آراسته به آخرت ، متاع جان را به بازار ایثار و حجله فداکاری بردند و با شامه شهادت معاوضه کردند تا صبح صادق عیان و کراهت کاذب بدسیرتان در سایه عُزلت قرار گیرد.

پاسداران دل در مدار مقصود و قبله معبود در ساحت مکتب مقاوِمَت ناقوس نجات و نور نجابت را به همه هدیه کردند و با زمزمه نام حسین (ع) جبهه های جنگ حق علیه باطل را به مشهد ماه و خورشید خوبی ها مُزَیّن و سنگر سازندگی را به محراب مقاتله با متجاوزان تبدیل و شمع شادی خود را خاموش تا غم دیگران از خواب خوف و خسران بیدار نشود.

پاسداران، شاگردان مکتب مقاومت اند و کتاب زندگیشان سرشار از درد ، داغ ، اندوه و عزا ، آرامش امروز ما مرهون از خود گذشتگی دیروز آنان است.

قلبشان مخزن درد پنهان است و لبشان میزبان غنچه عیان، آنان با اقتدا به سرور آزادگان غیبت کُشنده یاران شهید و اسیران غریب را بر سینه تحمل می کنند و شمع صبوریشان در شب دیجور فراق سیلاب سوزان ایجاد می کند.

سربداران سجاده نشین که جامه سبز و خون سرخ شان سرای امنیت را آزین بستند تا مَه دیرین زِ درآید و شام محنت به سر آید.

سربازان صادق و سرداران عاشقی که شهرهای موشکی و پرنده های پرقدرتشان قصه پرغصه استکبار جهانی شده و نکبت ناامنی را به ناکجاآباد اجانب رهسپار کرده است.

سخت کوشان ساده زیست . نهاد مقدس سپاه پاسداران چون باد بهار و باده خوشگوار در حریم خوش نسیم این مرز و بوم پر میزند و تحفه آزادی و توشه امنیت، آژیر عمران و آیه آبادانی هدیه می کند، برای محرومان خانه می سازند، معابر مشکل دار را اصلاح و طعم تندرستی و سلامت را به کام نیازمندان می چشاند.

فرماندهان آزاده، سربازان آماده ، کارآفرینان آزموده، متفکران آسوده ، پزشکانی متخصص و مهندسان متعهد همه میوه متبرک درخت سپاه پاسدارانند که امروز دنیا را به شگفتی و ناخرسندی وا داشته است.

آنان غمخواران امت اند و ستارگان عزت که جان و جوانی را تقدیم کردند تا جور جدایی ابدی نشود ، کمند آرَش کُند نگردد ، راه رستم ادامه یابد و شمع شهادت همچنان پرفروغ بماند.

جلوه عاشورا در جاذبه سوم شعبان عجین می گردد و سیمای سپاه را در آئینه امام حسین (ع) دیده می شود، مظلومیت شهیدان و مجاهدت سپاهیان را تداعی می کند.

تربیت یافتگانی که همت ، مردانگی و وقارشان در وجود حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی و شهیدان همیشه جاوید تاریخ ، همدانی، شوشتری، همت، خرازی ، باکری ، زین الدین ، بروجردی و چمران جلوه گر شد و دست قطع شده و گلوی بریده این خوبان خدا، نام سپاه را در صحیفه سُرخ شهامت و شهادت ابدی نمود.

در هنگامه ای که هوا بس ناجوانمردانه سرد بود و خون آشامان زمان پای سنگ را بسته و قلاده وُحوش را باز کردند تا آرامش انقلاب نوپای ما طعمه تجاوزگران شود، این پاسداران بودند که در شرق کشور غریبانه بدست منافقان منفور شهید شدند و در غرب کشور نیز در آیین عروسی نامبارک ضدانقلاب ذبح شدند و در نهایت دنائت گروهک های منحرف حلاج وار پیکر پاکشان قطعه قطعه شد تا درخت انقلاب قد بکشد ، ضایع نشود ، زوال نبیند ، امنیت ملی صدمه نخورد و وطن ویران نشود.

خدای بزرگ را شاکریم که در چهل و سومین بهار آزادی به مدد حماسه شورانگیز حسینی (ع) و هدایت های داهیانه رهبری انقلاب و جان فشانی بی نظیر سپاهیان پاسدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدر و توانا با عبور از فراز و فرود های نفسگیر بر بام باشکوه ایران آزاد نورافشانی میکند.

ایرنا – نگارش: سیدحرمت الله موسوی مقدم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.