تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

آقامحمدی: ایران می‌تواند به قطب لوازم خانگی منطقه تبدیل شود

آقامحمدی: ایران می‌تواند به قطب لوازم خانگی منطقه تبدیل شود
تهران- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که ایران با دارا بودن مواد اولیه، هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی می تواند به قطب تولید لوازم خانگی در منطقه تبدیل شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، “علی آقامحمدی” عصر امروز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از خطوط تولید کولر آبی و کولر گازی گروه صنعتی ارج افزود: امروز حتی غربی ها به دنبال آن هستند که ایران به قطب تولید لوازم خانگی و صنعتی در منطقه تبدیل شود.

وی بیان داشت: غربی‌ها معتقدند با حوادثی که امروز در روسیه و اوکراین شاهد آن هستیم، همچنین اینکه اروپای شرقی نتوانسته در اروپای غربی ادغام شود، تنها نقطه ای که از نظر مواد اولیه، هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی برخوردار بوده و می‌تواند به قطب منطقه تبدیل شود ایران است.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها حتی به این منظور برنامه ریزی کرده و نقشه و طراحی دارند.

آقامحمدی در ادامه در خصوص صنعت لوازم خانگی ایران گفت: تولید لوازم خانگی در ایران با بازار ۶ میلیارد دلاری اکنون در موقعیت نسبتا خوبی قرار دارد.

وی تاکید کرد: آنچه در این صنعت مهم است قیمت تمام شده است و مادام که سرمایه‌گذاری مازاد در آن انجام نشود و این صنعت بتواند به صورت زنجیره‌ای فعالیت کند، به توسعه دست خواهد یافت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز صحبت از نسل پنجم صنعتی است، صنعتی در آینده که اساس آن بر خدمات خواهد بود و شاید ۲۵ درصد آن را تولیدات تشکیل دهد، بنابراین نباید فکر کنیم که با مدل قبلی می توانیم به ادامه فعالیت بپردازیم.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری صنایع ما در حد کارخانه داری باقی مانده اند، در حالی که کارخانه ساز شدن ابتدای کار است.

آقامحمدی تاکید کرد: در صنعت لوازم خانگی با وجود پتانسیل‌های موجود و همچنین همسایگانی همچون روسیه، عراق، سوریه و پاکستان که به ما نیاز دارند می توانیم قطب منطقه باشیم.

ویی تاکید کرد: امروز برخلاف گذشته که ماشین آلات تعیین‌کننده و نیروی انسانی در حاشیه بود، در نسل پنجم صنعتی شدن، انسجام شرکتی هدف است، باید مبانی نسل پنجم صنعتی و رسته های مربوطه را مطالعه کنیم تا به‌یک‌باره از صنعت روز جهان فاصله نگیریم.

با حمایت‌های دولت سیزدهم و رفع موانع و مشکلات از جمله ثبت سفارش خطوط تولید و تجهیزات، خطوط تولید کولر آبی و گازی کارخانه ارج امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰) پس از سال‌ها احیاء شد و به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.