تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

امام جمعه ایلام:

پرتاب ماهواره نور ۲ اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاند

پرتاب ماهواره نور ۲ اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاند
/

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی با نام نور ۲ توسط ماهواره‌بر قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا در مدار ۵۰۰ کیلومتری بار دیگر اقتدار کشور و توانمندی متخصصان ایرانی را به رخ جهانیان و جبهه استکبار کشاند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام ضمن تبریک حلول ماه شعبان، اظهار داشت: جهاد علمی شبانه روزی جوانان این مرز و بوم در تمامی عرصه ها موجب شده در بین کشور های برتر جهان قرار داشته باشیم.

وی افزود: موانع تولید در کشور در حال برداشته شدن است و این اگر این مهم تحقق یابد کشور در ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ایلام با اشاره به موفقیت های علمی نخبگانی که از کشور خارج شدند، گفت: این نخبگان به دلیل عدم توجه آنان و اثبات توانمندسازی خود این اقدام را انجام دادند که احراز رتبه های علمی آنان نیز مایه افتخار است.

وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین افزود: تلاش دشمن استکبار این است که بر مغز و افکار ما تسلط پیدا کند تا براساس اهداف آنان حرکت کنیم که تنها راه مقابله با این نقشه شوم تبیین سازی توانمندی های نظام در همه حوزه ها است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: دستاوردهای نظام اسلامی نباید نادیده گرفته شود چراکه در اوج تحریم ها، فرزندان این مرز و بوم ماهواره نور ۲ را به فضا پرتاب کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: غربی ها در طول تاریخ هیچگاه قابل اعتماد نبودند و در حالی آنان از حقوق بشر صحبت می‌کند که بین شهروندان اروپایی و جنوب غرب آسیا تبعیض قائل می شوند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های صابرین پرداخت و گفت : افراد صبور و نیکوکار در فقر و تنگدستی و مصائب دنیوی هیچگاه ناامید نمی شوند و در برابر مشکلات دنیوی صبر را پیشه می کنند به همین دلیل این افراد در نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: سخت های دنیوی ابزاری برای رشد هر انسان است و طبق روایات خداوند در این دنیا با مصائب هر انسانی را آزمایش می کند.

وی با اشاره به افزایش میزان طلاق در استان گفت: افرایش طلاق تهدیدی جدی و نگران کننده برای استان است که باید مسوولان برای این مهم چاره اندیشی کنند.

خطیب جمعه ایلام بیان داشت: زوج های جوان نباید با کوچکترین تنش در زندگی همه زندگی را رها کنند و آنان با نگاه خدایی با زندگی بنگرند و در این راستا بزرگان نیز نقش آفرینی کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.