تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام:

اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند/۳٠ درصد از پرونده‌های کیفری مربوط به جرائم خشن است

اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند/۳٠ درصد از پرونده‌های کیفری مربوط به جرائم خشن است
/

 

مالک روشنی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام که در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه سخن می گفت، با بیان این که بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی هدفمند و آگاهانه می‌تواند زمینه ای برای کاهش وقوع جرم باشد، خاطرنشان کرد: انجام کارهای پیشگیرانه در بلند مدت تاثیرات مثبتی به دنبال دارد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به این که هرچه تمایل مردم به رعایت قانون بیشتر باشد وقوع جرم در آن جامعه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: بر اساس ماده سه قانون پیشگیری از وقوع جرم همه قوای سه گانه درگیر پیگیری از وقوع جرم هستند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام یادآور شد: اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای مردم، مشکلات را شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ارجاع خواهند داد و اگر سازمان مربوطه برای رفع آن ورود نکند بدون شک تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

 

روشنی به نقش مهم رسانه ها در کاهش جرائم اشاره کرد و گفت: از رسانه‌های استان انتظار می‌رود با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را همراهی کرده تا زمینه کاهش پرونده‌ها به دادگاه‌های استان فراهم شود.

 

ایشان با بیان این که اگر برای فردی پرونده تشکیل شود تمامی اطرافیان آن شخص درگیر مشکل می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر تبعات جرم اطلاع‌رسانی شود بدون شک از وقوع جرم در جامعه پیشگیری می‌شود.

 

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام اظهار داشت: ۳٠ درصد از پرونده‌های کیفری محاکم قضایی ایلام مربوط به جرائم خشن و شامل خشونت کلامی، رفتاری و نوشتاری است.

 

ایشان در پایان اضافه کرد: افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.