تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

معاون استاندار ایلام: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها تشدید می‌شود

معاون استاندار ایلام: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها تشدید می‌شود
/

 

ایلام – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها طی ایام پایان سال به دلیل ممانعت از شیوع پیک بعدی کرونا، تشدید می‌شود.

شهریار عباسی روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل نگران کننده که می تواند مثل سال‌های گذشته آسیب جدی را ایجاد کند و موجب افزایش شیوع کرونا شود، مراسم پایان سال در آرامستان ها است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حضور موج جمعیت بالا در پنج شنبه و جمعه پایان سال، تمامی دستگاه های ذیربط نظیر شهرداری ها و نیروی انتظامی در آرامستان های سراسر استان برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حضور یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به ایام پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، یادآور شد: در آستانه سال نو بحث مسافرت ها اجتناب ناپذیر است ولی نیاز است که فرمانداران در شهرستان هایی که گردشگر پذیر و یا زیارتی است، تمهیدات لازم در برای اجرای مصوبات ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی اتخاذ کنند.

عباسی تاکید کرد : نمودارها نشان می دهد که در حال رد کردن پیک ششم در کشور هستیم اما لازم است همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به جدیت در دستور کار باشد.

وی بیان داشت: شهرداری همراه با فرمانداری و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را در خصوص ایجاد بازارچه هایی در چند نقطه شهر ایلام اتخاذ کنند تا از تمرکز جمعیت در بخش مرکزی شهر اجتناب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به احتمال لغو ویزا در نیمه شعبان هم گفت: در نیمه شعبان احتمال لغو ویزا بسیار زیاد است و این باعث حضور مشتاقان عتبات عالیات در مهران و مرز می شود که باید در این زمینه ضمن اتخاذ تمهیدات لازم همه دستگاه ها نیز پای کار باشند.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان درخصوص شایعات مطرح شده پیرامون تزریق دز سوم واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است متولیان امر با کمک رسانه ها و صدا و سیما در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب دز سوم روشنگری کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.