تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

۶ میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید شده است

۶ میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید شده است
نگاه اقتصاد - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: امسال ۶ میلیون اصله نهال گونه‌های اوکالیپتوس و صنوبر در نهالستان های استان ایلام تولید شده است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان، « رضا احمدی» در بازدید جمعی از خبرنگاران استان از پروژه های جنگلکاری شهرستان دهلران، اظهار کرد: از آنجایی که زراعت چوب یکی از طرح های اساسی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در تمام استان های زاگرس نشیت به حالت اجرایی در آمده است، تولید نهال های سریع رشد نیز در دستور کار ما هم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در ۱۲نهالستان استان نسبت به تولید گونه های متناسب گرمسیری و سردسیری اقدام شده که خوشبختانه در این راستا ۶ میلیون اصله نهال در استان تولیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در حال حاضر نیز مجریان و کارآفرینان حوزه تولید چوب با مشارکت کشاورزان در همه استان به فعالیت زراعت چوب مشغول هستند.

وی گفت: در شهرستان دهلران یکی از مجریان اقدام به کاشت ۱۱۵هکتار زراعت چوب کرده که اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران ۱۶۶ هزار اصله نهال اکالیپتوس به صورت رایگان در اختیار مجری قرارداده است.

احمدی به نظارت مستمر کارشناسان منابع طبیعی بر اجرای دقیق زراعت چوب اشاره کرد و گفت: مجری طرح با توجه به شرایط مالی که دارد تا کنون یک ریال تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

وی بادآور شد: خوشبختانه تاکنون در سطح استان ۲ هزار هکتار طرح زراعت چوب در قالب بادشکن و کمربند سبز اجرا شده است که هزار هکتار آن در حوزه موسیان در شهرستان دهلران قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: بخشی از اجرای این طرح نیز با همکاری آب منطقه ای استان و اداره راه شهرسازی در قالب حاشیه راه ها مواصلاتی و کانال های آب اجرا یا در حال اجر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه زراعت چوب به دنبال استقرار صنایع جانبی و فرآوری چوب در استان هستیم و در این راستا افراد کارآفرین درخواست های ارائه دادند که در حال بررسی هستند و امید است بتوانیم بر اساس منابع آب استان طرح زراعت چوب را در استان توسعه دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.