تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

کشف ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان ایلام

کشف ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان ایلام
ایلام - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ایلام از اجرای ۱۵ مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ایلام خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق با اجرای طرح در استان کشف شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی کیانی روز پنجشنبه اظهار داشت: هدف از اجرای طرح های اجرا شده ، مبارزه با عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی باعث پویایی اقتصاد و به تبع آن موجب ایجاد آسایش و آرامش برای مردم جامعه می شود، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده های تشکیل شده در رابطه با کشف کالای قاچاق به میزان ۱۰۳ درصد افزایش و به تبع آن شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی قاچاقچیان دستگیر شده بودیم.

سرهنگ کیانی افزایش ۱۰۹ درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده در مقایسه با سال ۱۳۹۹ را از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی خواند و تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام خاطرنشان کرد : کشف پنج هزار و ۲۶۶ راس دام قاچاق ، ۶۰۰ تن نهاده دامی ، کشف ۱۵۳ هزار و ۴۲۲ قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع ، کشف ۷۸ هزار و ۱۲۸ قلم لوازم آرایشی، ۲۲۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال، کشف چهار هزار و ۹۶۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، کشف ۲۴۸ تن مواد خوراکی و کشف ۱۵۳ هزار و ۹۴۰ لیتر سوخت قاچاق، تنها برخی از کشفیات شاخص سال گذشته خادمان مردم و مدافعان حریم امنیت اقتصادی در استان بوده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق و ارز نیازمند عزم همگانی تمام دستگاه‌های متولی در کشور است، تصریح کرد: پلیس در صدد است با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و به منظور امنیت اقتصادی بازار با احتکار کنندگان کالاهای ضروری مردم برخورد و عوامل اخلالگر بازار را به مراجع قضایی معرفی و کالاهای مکشوفه را در اختیار ارگان های متولی جهت پخش در بازار نماید.

وی در پایان از تمهیدات پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پلیس ضمن ارسال پیام‌های آموزشی در جهت خرید و مصرف کالاهای ایرانی و نه گفتن به کالاهای خارجی با استقرار در مبادی ورودی و خروجی استان و ایجاد و راه اندازی تورهای مقطعی و بازرسی و ناامن کردن محیط برای سودجویان و فرصت طلبان با ورود کالاهای خارجی به استان ممانعت و با قاچاقچیان با قاطعیت برخورد نماید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.