تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

عملیات مهار جرثقیل ساختمانی آسیب دیده در پارکینگ شهرداری ایلام ادامه دارد

عملیات مهار جرثقیل ساختمانی آسیب دیده در پارکینگ شهرداری ایلام ادامه دارد
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: نیروهای آتش نشانی در حال تلاش برای مهار یک دستگاه جرثقیل ساختمانی آسیب دیده از آتش سوزی پارکینگ شهرداری هستند.

 

نصرت اله لطفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما توضیح داد: دیشب در پی وقوع یک فقره آتش سوزی در کنار یک ساختمان در حال ساخت واقع در پارکینگ شهرداری و بازارچه اصلی شهر ایلام پایه های جرثقیل ساختمانی مستقر در کنار این ساختمان دچار آسیب جدی شده است.

وی افزود: به علت انباشت مقادیر زیادی کارتن و زباله های قابل اشتعال در کنار دیوار این ساختمان و وقوع آتش سوزی در میان این زباله های انباشت شده منجر به ترکیدن لوله گاز موجود در محل و سپس آتش سوزی این ساختمان شد.

لطفی ادامه داد: باتوجه به حجم بالای حرارت ناشی از آتش سوزی پایه های جرثقیل موجود در محل دچار آسیب جدی شد و تمام تلاش ماموران آتش نشانی مهار این دستگاه غول پیکر است.

وی یادآور شد: در صورت سقوط این جرثقیل با ارتفاع ۳۵ متر و وزن ۷۰ تن یک فاجعه بزرگ انسانی و مالی در محل پارکینگ شهرداری رخ خواهد داد، هرچند نیروهای آتش نشانی محل را کاملا تخلیه کرده اند.

لطفی اضافه کرد: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در ایلام، شرایط کار برای آتش نشانان بغرنج تر شده ، هرچند تمام تلاش نیروهای آتش نشانی ایجاد ثبات در وضعیت این جرثقیل است.

وی در مورد علت وقوع این آتش سوزی نیز تاکید کرد: هرچند اولویت اصلی در مقطع کنونی مهار این جرثقیل است اما علل بروز این حادثه آتش سوزی نیز توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری نیز که در محل حادثه حضور دارد، گفت: از بامداد تاکنون نیروهای آتش نشانی و اعضای ستاد بحران در منطقه حضور دارند و تمام ساکنان ساختمان های محل حادثه تخلیه شده اند.

مجید بیگلریان ادامه داد: انشعابات برق و گاز منطقه نیز جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی قطع شده و برای مهار این جرثقیل ۲ دستگاه جرثقیل بزرگ از شرکت های پتروشییمی و پلایشگاه گاز در حال اعزام به محل حادثه هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.