تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

پایان عملیات مهار جرثقیل ساختمانی حادثه دیده در ایلام

پایان عملیات مهار جرثقیل ساختمانی حادثه دیده در ایلام
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: مهار کامل و جابجایی سازه آهنین جرثقیل ساختمانی پارکینگ شهرداری ایلام بعد از نزدیک‌ به ۴۰ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

 

نصرت اله لطفی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: این سازه آهنین غول پیکر که از بامداد چهارشنبه سوم فروردین ماه دچار حادثه آتش سوزی شده بود، عصر امروز به طور کامل مهار و جابجا شد.

وی افزود: نبود تجهیزات چون نردبان هیدرولیکی مرتفع، وقفه ۱۳ ساعته برای اعزام ۲ دستگاه جرثقیل از شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه در ساعات حساس اولیه حادثه با توجه به نامتعادل بودن پایه های جرثقیل ساختمانی، معابر عمومی تنگ، انشعابات غیرمجاز حامل های انرژی و جانمایی اشتباه جرثقیل ساختمانی در طولانی شدن این عملیات دخیل بود.

لطفی یادآور شد: در این گونه حوادث تجهیزات کاربردی چون نردبان هیدرولیکی نقش موثر و اساسی دارند در حالی که ققدان این گونه تجهیزات در شهر ایلام و کل استان محسوس است.

وی تاکید کرد: همچنین به علت نامتعادل بودن پایه های این سازه آهنین، روند مهار و جداسازی قطعات آن با احتیاط و حساسیت کامل انجام شد تا از سقوط آن جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه کارتن و زباله های انباشت شده قابل اشتعال در پایه های جرثقیل ساختمانی دچار آتش سوزی شد که شدت حرارت باعث ترکیدن لوله گاز نزدیک به اتش سوزی و در نتیجه ذوب شدن پایه های فلزی جرثقیل ساختمانی شد.

در عملیات مهار این سازه غول پیکر آهنی دستگاه های عضو ستاد بحران مشارکت داشتند و شب گذشته با ایجاد کمربندهای حائل در بدنه جرثقیل از سقوط آن جلوگیری شد و نیروهای امدادی تا صبح امروز در محل حادثه حضور داشتند تا در صورت سقوط احتمالی سازه، وارد عمل شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.