تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

فرماندار ویژه دهلران:

ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است

ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است
ایلام - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: ارزش تولیدات کشاورزی در این شهرستان سالانه به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

 

لطیف صادقی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان دهلران اظهار داشت: دهلران در تولید محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا می کند.

وی با اشاره به ۱۰ هزار بهره بردار حوزه کشاورزی شهرستان افزود: دهلران در تولید گندم رتبه اول استان را دارد.

فرماندار ویژه دهلران به رتبه سوم کشوری تولید کلزا در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ۹۰ درصد کلزای تولیدی استان متعلق به دهلران است.

صادقی بر ضرورت رفع مشکلات قشر کشاورزان تاکید و اضافه کرد: اراده دولت رفع مشکلات این قشر برای تسریع در تولید است و مدیران مرتبط باید در تحقق این مهم گام بردارند.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: باید در راستای تحقق شعار سال از تولید و تولیدکننده حمایت و مشکلات آنان را رفع کرد و در جهت تحقق خواسته کشاورزان در زمینه تامین آب ، حل مشکلات آب بها و مشکلات تعاونی های کشاورزی و تامین نهاده ها و تقویت تعاونی ها و تعیین تکلیف اراضی در شهرستان اقدام کرد.

فرماندار ویژه دهلران از مدیرعامل آب منطقه ای و مدیران کل جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و تعاون روستایی خواست در راستای رفع مشکلات کشاورزان دهلرانی مصوبات عملی داشته و با اقدام عملی گره از مشکلات آنان باز کنند.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراده دولت و مجلس به حداقل رساندن مشکلات مردم است، مشکلاتی که ناشی از تحریم ها و سو مدیریت است.

بهزاد علیزاده به نگاه دولت به مناطق محروم و گام برداشتن برای رفع محرومیت از این مناطق اشاره کرد و افزود: در این نشست باید مشکلات کشاورزان در حوزه های مختلف برای همیشه تعیین تکلیف شود.

وی دهلران را قطب کشاورزی استان دانست و تاکید کرد: رفع مشکلات آب بها و تامین آب اراضی رفائیه و برخی تعاونی های ایثارگران و برقی کردن چاه ها حل و فصل شود.

علیزاده به سد میمه هم اشاره و افزود: سد میمه و سد سیکان جز پروژه های اولویت دار استان هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.