تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

۱۰۰ هزار ایرانگرد از جاذبه های تاریخی آبدانان دیدن کردند

۱۰۰ هزار ایرانگرد از جاذبه های تاریخی آبدانان دیدن کردند
ایلام -  فرماندار آبدانان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۱۰۰ هزار ایرانگرد از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن کرده اند.

 

یدالله حاتمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این تعداد گردشگر با استفاده از ۲۵ هزار وسیله نقلیه سبک از مبادی شرقی و غربی آبدانان وارد شهرستان شده و از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سیدصلاح الدین محمد، جابر انصار، گلزار شهدا، آثار باستانی دژ پشت قلعه، شهرهای تاریخی هزاردر و جولیان، مناظر طبیعی عرصه های جنگلی دینارکوه، میانه وار، آبشار ماهوته، مجموعه تفریحی سراب آبدانان و دریاچه های دوقلوی سیاه گاو بازدید و از جاذبه ها و جلوه های بی بدیل آن بهره بردند.

وی میزان افزایش گردشگران نوروزی امسال نسبت به سال های مشابه قبل از دوران کرونا را ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: برای رفاه حال گردشگران و تامین آرامش آنها ۱۲ مکان آموزشی، بوم گردی و مسافرپذیر در سطح شهرستان مهیا و تجهیز شده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این اماکن اسکان یافته اند.

فرماندار آبدانان از اجرای موسیقی محلی، توزیع بسته های فرهنگی و تحویل نقشه های راهنمای مسافران بعنوان برنامه های جنبی طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و تاکید کرد: پیش بینی می شود آمار گردشگران نوروزی سال جاری شهرستان آبدانان تا پایان تعطیلات به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

حاتمی با تاکید بر حفظ سلامت مسافران و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه کرد: طی این مدت ۱۷ مورد تصادف وسایل نقلیه مسافران نوروزی در شهرستان آبدانان بوقوع پیوسته و ۱۹ نفر نیز مجروح و مصدوم شده اند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آبدانان نیز گفت: از مجموع ۱۸۰ آثار باستانی، اماکن زیارتی و چشم اندازهای طبیعی این شهرستان تاکنون ۷۶ مورد ثبت ملی شده اند.

مجید اولاد بالاترین آمار بازدیدکنندگان را دریاچه های دوقلوی سیاه گاو اعلام و اضافه کرد: ایرانگردان علاوه بر شرکت در جُنگ های شادی و استفاده از موسیقی محلی و نمایش های طنز و پذیرایی از آنان با غذاهای سنتی و فرآورده عشایری، انواع تولیدات صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرستان را نیز خریداری می کنند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان با ترکیب ۳۰ طایفه بزرگ و ۳۰۰ تیره مختلف با گویش لَکی، لُری و کُردی در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.