تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

ساعت فعالیت مدارس ایلام به قبل کرونا برمی‌گردد

ساعت فعالیت مدارس ایلام به قبل کرونا برمی‌گردد
ایلام- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ساعت فعالیت مدارس این استان از ۱۴ فروردین ماه به زمان قبل کرونا مطابق با بهمن ماه سال ۹۸ برمی‌گردد.

 

حشمت اله‌وردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به حضوری شدن آموزش دانش‌آموزان از هفته آینده، بر اساس بخشنامه‌ای که به همه مناطق آموزشی استان ارسال شده ساعت آموزشی مدارس نیز اعلام شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس زمان فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول در شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی زمان فعالیت مدارس دوره دوم متوسطه نظری را در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۴:۴۵ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ عنوان کرد و افزود: زنگ چهارم این دوره تحصیلی نه برای همه روزهای هفته بلکه مختص روزهاییست که بیش از سه زنگ فعالیت آموزشی داشته باشند.

اله‌وردی زمان فعالیت آموزشی هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کارو دانش را که در نوبت صبح فعالیت دارند از ساعت هشت تا ۱۴:۴۵ دقیقه عنوان کرد.

وی همچنین زمان فعالیت مدارس ابتدایی دوره اول شامل پایه اول، دوم و سوم را در نوبت صبح از ساعت ۷:۴۵ دقیقه تا ۱۲:۳۰ و دوره دوم شامل پایه‌های چهارم، پنجم و ششم را از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲:۳۵ دقیقه عنوان کرد.

وی بیان کرد: فعالیت مدارس ابتدایی نوبت ظهر دوره اول نیز از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۸ و در نوبت دوم از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۸:۰۵ دقیقه است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با ذکر اینکه بر اساس نظرسنجی و بررسی انجام گرفته حدود ۸۰ درصد والدین از ادامه آموزش‌های حضوری رضایت داشتهاند، افزود: جبران بخشی از افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از کووید ۱۹ و آموزش‌های غیرحضوری، غیرقابل جایگزین کردن نقش معلم و فضای مدارس جهت مدیریت مطلوب فرآیند تربیت و یادگیری، روند جهانی بازگشایی کامل مدارس و جلوگیری از آثار فاجعه‌بار اخلال در آموزش و فاصله گرفتن از معلم و مدرسه و افت تحصیلی دانش‌آموزان از مزایای آموزش حضوری مدارس است.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.