تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

استاندار: آمار گردشگران نوروزی ایلام نسبت به ۲ سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت

استاندار: آمار گردشگران نوروزی ایلام نسبت به ۲ سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت
ایلام - استاندار ایلام از افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران و مسافران نوروزی این استان در مقایسه با ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: این رشد به دلیل پتانسیل‌های و جاذبه‌های بالای تاریخی، توریستی، فرهنگی و هنری این استان است.

 

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست شورای راهبری سفرهای نوروزی استان ایلام با حضور مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: گردشگری امروز در دنیا یک صنعت زودبازده و پایدار است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از طرف دیگر استان ایلام مزیت بالقوه‌ای دارد که موقعیت کم‌نظیر همجواری این استان با سه استان در کشور عراق است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: ایلام علاوه برطبیعت بکر و زیبا دارای ظرفیت‌هایی همانند اربعین است که امسال پیش‌بینی ۶ میلیون زائر را داریم و ما در استان بیش از ۶ یادمان شهدا داریم که ۲ یادمان کارکرد ملی دارد و این یک ظرفیت عظیم دینی و مذهبی در حوزه دفاع مقدس است.

استاندار ایلام با اشاره به اجرای پویش در ارتباط با سفرهای نوروزی در استان گفت: از شروع طرح نوروزی این پویش آغاز شد و در در این پویش به همه مهمانان و مسافران نوروزی جمله “ایمن بمانید تا سالم بمانید” ارسال شد.

بهرام‌نیا در خصوص میزان وقوع تصادفات و تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در ایلام، یادآور شد: با وجود تکدر خاطر برای میزان فوت در تصادفات جاده‌ای استان، اما این تلفات و تصادفات نافی تلاش‌های مجموعه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی در استان نیست.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۹۲ تیم پلیس راه و ۴۸ تیم در اختیار پلیس در تمامی محورهای مواصلاتی استان فعال است و به طور متوسط در هر هفت کیلومتر از جاده‌های استان یک تیم مستقر است.

استاندار ایلام بخشی از تلفات جاده‌ای استان را ناشی از مطلوب نبودن محورها و جاده‌های استان ذکر کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی و راهداری کشور به این موضوع توجه کنند و نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کنند تا تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

بهرام‌نیا تاکید کرد: مسوولان به زیرساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان بیشتر توجه کنند چراکه این دیار سه هزار شهید را در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

سفر استاندار ایلام به استان دیاله عراق

استاندار ایلام از سفر به استان دیاله عراق خبر داد و گفت: این سفر طی روزهای آینده در راستای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری ۲ استان و بازگشایی مرز هلاله شمالی انجام خواهد گرفت.

بهرام‌نیا با بیان اینکه طی سه ماه گذشته میزبان استانداران دیاله و واسط عراق بودیم، افزود: در اواسط ماه مبارک رمضان نیز میزبان استاندار واسط عراق خواهیم بود و به احتمال زیاد در آینده نزدیک میزبان استاندار میسان عراق خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایلام خط مقدم جبهه و نبرد در دوران دفاع مقدس بوده و همه زیرساخت‌های آن به واسطه جنگ تحمیلی از بین رفته و پس از سه دهه از گذشت دفاع مقدس آنچنان به زیرساخت‌های گردشگری استان توجه نشده است که باید برای گردشگران تمامی این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

۸۰۰ میلیارد به اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شد

استاندار ایلام گفت: طی ۲ ماه اخیر پس از دیداری که به همراه مجمع نمایندگان استان با رییس‌جمهور داشتیم، پس از گذشت چند روز، رییس جمهور تقاضای ما را پذیرفتند و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر اضافه کردند و چندی پیش هم در دیدار با معاون اجرایی رییس‌جمهور در خصوص پیشرفت فیزیکی و وضعیت پروژه‌ها، مشکلات را بیان کردیم و درخواست کردیم که ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبارات استان اضافه شود که با این درخواست نیز موافقت شد و درصورتی که جمع اعتبارات قبلی یک هزار میلیارد بود این رقم در مجموع به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در تبصره ۱۸ که دیماه سال قبل ابلاغ شده بود از ۸۰۰ میلیارد، ۳۰۰ میلیارد به استان ایلام اختصاص یافته بود و طی این ۲ ماه پیگیری کردند و بیش از اعتبار تخصیص داده شده، طرح به بانک‌ها ارائه شده است و درسال جدید هم رصد خواهیم کرد که طرح‌های بیشتری برای استان ارائه شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.