تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

توقیف ۲۸۷ خودروی حادثه ساز در جاده های استان ایلام

توقیف ۲۸۷ خودروی حادثه ساز در جاده های استان ایلام
ایلام - رییس پلیس راه انتظامی ایلام از توقیف ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا به امروز در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز جمعه در این باره گفت: هرچند که امسال اعلام شد هیچ خودرویی به خاطر داشتن جریمه های بیش از یک میلیون تومان توقیف نمی شود اما برخورد با خودروهای حادثه ساز در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته و اجازه تردد به این گونه خودروها داده نمی شود چرا که رانندگان این خودروها نه تنها جان خود سرنشینان خودروی خود بلکه جان دیگر هموطنان را نیز به خطر می اندازند.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در محورهای استان توقیف که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

رییس پلیس راه انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تمامی این خودروها سواری بودند، گفت: خودروهای توقیفی مرتکب ۲ تخلف همزمان حادثه ساز یعنی سرعت و سبقت شده بودند که توسط ماموران متوقف و به پارکینگ منتقل شده و از ادامه تردد آنها جلوگیری بعمل آمد.

وی اضافه کرد: بیشتر خودروهای دارای تخلفات حادثه ساز در محورهای ایلام- صالح آباد ، ایلام- ایوان و دره شهر- آبدانان که عمدتا به صورت ۲ طرفه هستند توقیف شدند که اگر از ادامه حرکت آنها ممانعت نمی شد بطور قطع با حوادث شدید و ناگوار در این ایام روبرو می شدیم.

سرهنگ کهزادی همچنین از اعمال قانون ۱۷ هزار و ۸۴۱ دستگاه خودروی متخلف خبر داد و افزود: تخلفات این خودروها شامل سرعت، سبقت، انحراف به چپ، نقص فنی سیستم خودرو، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بود، که در مقایسه با سال گذشته ۸۹ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس تخلفات خودروها را در تمامی محورهای مواصلاتی رصد می کنند گفت: به رانندگان توصیه می کنیم در روزهای پایانی نوروز با صبر و حوصله بیشتر به رانندگی پرداخته و ضمن رعایت قوانین و مقررات به توصیه ها و هشدارهای کارشناسان پلیس توجه کنند تا سفری بی خطر و ایمن را تجربه کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.