تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فراخوان جشنواره سالانه رسانه های مکتوب ایلام منتشر شد

فراخوان جشنواره سالانه رسانه های مکتوب ایلام منتشر شد
ایلام - رییس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام گفت: فراخوان جشنواره سالانه مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری، نشریات الکترونیک، نمایندگی های خبرگزاری ها و رسانه‌های سراسری و همه رسانه های دارای مجوز فعال در استان ایلام منتشر شد.

 

سجاد صیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام در راستای تولید آثار فاخر، ایجاد رقابت سالم و حمایت از جامعه مطبوعاتی استان و تولید محتوای کاربردی در راستای موضوع های مهم و نیازهای روز جامعه چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان را با امید به رشد کمی و کیفی تولیدات محتوایی اهالی رسانه منتشر کرده است.

وی حمایت از تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای و تقویت جایگاه رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی مکتوب و دیجیتال، ایجاد رقابت سالم بین اصحاب مطبوعات و تولید آثار فاخر و ارزشمند، تقویت فضای رسانه‌ای استان، ترغیب و تشویق اهالی رسانه برای ایجاد خلاقیت در تولید آثار رسانه ای، معرفی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی استان، ارج نهادن به فعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها و گزینش آثار فاخر اصحاب قلم، بسترسازی برای پویایی و نشاط رسانه‌ای در استان، احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه، کشف و معرفی استعدادهای جدید در عرصه رسانه، ارتقای سطح دانش اهالی رسانه و تولید محتواهای اثر گذار و کاربردی در حوزه های مختلف در راستای توسعه و تعالی استان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی زمینه های رقابت در این جشنواره را خبر، تیتر، سرمقاله و یادداشت، مقاله ، گزارش(خبری، تحلیلی، توصیفی، تحقیقی و…)، مصاحبه و گفتگو، عکس و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی و چند رسانه ای(انیمیشن، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست، طرح و تصویر، پوستر، کلیپ و…) عنوان کرد.

صیدی اظهار کرد: محورهای این جشنواره در بخش اصلی شامل جنگ، آسیب‌های اجتماعی مبتلا به استان و راه کار برون رفت از آنها، جهاد تبیین، ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک فرصت ها و چالشها، توسعه استان( با نگاه ویژه به مزیت ها و پتانسیل های نفت، گاز و پتروشیمی)، منابع طبیعی و محیط زیست، نقش رسانه در ساختن افکار توسعه محور جامعه و تربیت شهروند قانون‌مدار، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، روابط عمومی( آسیب ها، چالش ها، راهکارها )، ورزش و سلامتی ( چالش ها، موانع توسعه، راهکارها، چهره ها، …)، نشاط اجتماعی (بررسی چالش ها و ارایه راهکارها)، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی (فرصت ها، آسیب ها)،
فرهنگ عمومی(تقویت فرهنگ عمومی و بومی) و آسیب شناسی وضعیت مطبوعات و رسانه های استان(نقاط قوت و ضعف، تاثیرگذاری و اهمیت رسانه های استان بر افکار عمومی و تصمیم گیری مسئولان) است.

وی محورهای بخش ویژه این جشنواره را مذاکرات ، تحریم ، چالش‌ها و فرصت ها، کشاورزی به عنوان زیرساخت توسعه استان، زنان (مسوولیت اجتماعی، تحکیم خانواده، چالش ها، چهره ها و…)، نقد سازنده ، مستند و کاربردی و مطالبه گری و صرفه جویی و بحران آب برشمرد.

وی زمان آغاز ارسال آثار به جشنواره را ۳۱ فروردین ماه جاری عنوان کرد و گفت: اهالی رسانه این استان تا ۳۱ تیرماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته رییس خانه مطبوعات و رسانه های ایلام، آثار ارسالی می بایست از اول خرداد ۱۴۰۰ تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در یکی از مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، و یا هر رسانه مجاز و دارای پروانه انتشار، منتشر شده باشد.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش اصلی در ۲ بخش و هر بخش سه اثر و در بخش ویژه نیز ۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

به گفته وی، ارائه اصل آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره الزامی است و مطبوعات مشمول ماده ۱۶ و لغو مجوز شده (فاقد پروانه) و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

وی با ذکر اینکه آثار منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌ها که در زمان فراخوان، فاقد پروانه نمایندگی باشند، نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند افزود: آثار منتشره در نشریات یا پایگاه‌های خبری که در زمان انتشار اثر، فاقد مجوز بوده‌اند حق شرکت در جشنواره را ندارند و این مورد با تایید و هماهنگی اداره فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام خواهد پذیرفت.

صیدی یادآور شد: محور و زمینه‌هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از ۳ نفر باشد در محور دیگری ادغام خواهند شد و شیوه داوری آثار نیز ساختاری و محتوایی است.

به گفته وی، در صورتی که آثار واصله، شرایط کمی و کیفی احراز رتبه را نداشته باشند داوران در زمینه‌های مربوطه هیچ اثری را معرفی نخواهند کرد و اعضای هیأت داوران، دبیر و ارکان جشنواره امکان شرکت و ارسال اثر به جشنواره را ندارند و برای رد یا تایید هر اثر نظر هیات داوران تعیین‌ کننده خواهد بود.

وی جوایز جشنواره را برای نفر اول شامل ۲۰ میلیون ریال و لوح جشنواره، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و لوح جشنواره و نفر سوم را ۱۰ میلیون ریال و لوح جشنواره و همچنین اعطای عضویت افتخاری در خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام (برای افرادی که عضو خانه مطبوعات نیستند) به برگزیدگان عنوان کرد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های ایلام تاکید کرد: هر شرکت کننده باید همراه اصل اثر، فایل word مربوطه را به نشانی الکترونیکی Ilam.festival@gmail.com یا شماره واتس آپ ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام _ خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام ارسال کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.