تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

امام جمعه ایلام: جبهه استکبار به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان است

امام جمعه ایلام: جبهه استکبار به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به حمله به طلاب در حرم رضوی، گفت: پایه ریزی و مدیریت این امور هدف و خواسته جبهه استکبار است که بین کشورهای مسلمان منطقه تفرقه ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: این طلاب گرانقدر همه زندگی خود را وقف حاشیه نشینان شهر مشهد کردند.

وی افزود: جبهه استکبار و در راس آن آمریکا هیچگاه از سیاست شوم خود که همان اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین شیعیان و اهل سنت است دست برنداشته و همچنان به دنبال اجرای اهداف خود در منطقه است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: آمریکا می خواهد آتش فتنه را بر پا کنند و همواره به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی بوده که نیاز است که رسانه ها و نخبگان این مسایل را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار بیان داشت: ما هیچگاه نقش مجاهدان افغانی را در لشکر فاطمیون و دفاع آنان از حرم اهل بیت (ع) فراموش نخواهیم کرد.

مسوولان برای تامین آب و علوفه دام عشایر چاره اندیشی کنند

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود بارش و نزولات جوی در سال گذشته و خشکسالی در کشور گفت: امام خمینی ( ره ) عشایر را ذخایر انقلاب عنوان کردند که این سخن امام راحل نشانگر اهمیت و جایگاه این قشر زحمتکش و خدوم در کشور است.

خطیب جمعه شهر ایلام یادآور شد: خشکسالی وضعیت معیشتی عشایر و دامداران را با مشکل مواجه کرده و اگر این قشر دام خود را به قیمت کمی بفروش برسانند مجبور به حاشیه نشینی می شوند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: عشایر با تولیدات خود همواره به کشور کمک کردند که در اینجا نیز مسوولان باید یاور و همراه آنان باشند و علاوه بر تامین علوفه و آب کافی برای دام های آنان، تدابیری اتخاذ کنند که دام غیر مولد آنان با قیمت مطلوبی بفروش برسد.

وی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به فضایل ماه رمضان و ضرورت بهره گیری همه مومنان خداوند از این ماه مبارک گفت: همه ما در این ماه رمضان باید متوجه عذاب های جهنم و پاداش های بهشت شویم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: کسی که برای روزه نگرفتن عذر شرعی دارد، نباید تظاهر به روز خواری کند و باید رعایت حال روزه داران را داشته و حریم خداوند و خود را حفظ کند.

وی با اشاره به فضلیت صبر در اسلام گفت: زمانی که صبر از انسان گرفته شود ایمان وی از او نیز گرفته می شود و فضیلت صبر تنها پاداش اخروی نیست و برای افراد صابر در این دنیا خداوند پاداش های خاص دارد.

امام جمعه ایلام گفت: خداوند جمعیتی را به مصیبت ها گرفتار می کند که در برابر مصیبت ها صبور هستند و خداوند برای صبر آنان نیز پاداش دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: اگر در برابر حوادث و مصائب دنیا انسان صبور باشد فضلیت های زیادی نصیب او خواهد شد، و به فرموده پیامبر ( ص ) «اهل بیت ( ع ) صابر هستند و شیعیان صبرشان از ما بیشتر است چراکه صبر ما با آگاهی از آینده است اما شیعیان با وجود اینکه از آینده مصیبت و سختی ها خبر ندارند اما صبور هستند.

وی با بیان اینکه راه مقابله با مشکلات و حوادث صبر است، گفت: صبر ابراز پیشرفت و ارتقا انسان در این دنیا است که پس از صبر به جایگاه رفیع الهی خواهیم رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.