تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

کشف و مهار ۲۰۲ راس احشام قاچاق در مرز های دهلران

کشف و مهار ۲۰۲ راس احشام قاچاق در مرز های دهلران
نگاه اقتصاد - مرزبانان هنگ دهلران با رصد فعاليت هاي قاچاقچيان موفق به کشف 202 راس احشام (سبک) قاچاق به ارزش تقريبي پنج ميليارد ريال در نوار مرز دهلران شدند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان ایلام، سرهنگ ستاد”فرج رستمی”فرمانده مرزبانی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت:در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت قاچاقچیان دام در حوزه گروهان ۱۰۵ مرزی با اجرای طرح انسداد مرز،اجرای کمین و گشت های هدفمند بررسی موضوع در دستور کار مرزبانان این یگان قرارگرفت.

فرمانده مرزبانی ایلام خاطر نشان کرد: قاچاقچیان در حالی که قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب و بهره گیری از شیارها و تپه ماهورهای منطقه آبراه نصریان، مرزبانان را فریب و تعداد ۲۰۲ راس گوسفند قاچاق را از حوزه سرزمینی پاسگاه مرزی خارج نمایند که با حضور مرزبانان غافلگیر و با به جا گذاشتن احشام از منطقه متواری میگردند.

وی با بیان اینکه موضوع دستگیری قاچاقچیان در دستورکار است بیان داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا و شگرد جدید آنها مبنی بر رها نمودن احشام در فاصله نزدیک خط مرز از محل به سمت خاک کشور عراق متواری که به جهت ممنوعیت ورود مامورین به خاک عراق ،امکان تعقیب گریز و دستگیری متهمین میسر نگردید پس از پاکسازی منطقه و شمارش اولیه احشام تعداد ۲۰۲ راس گوسفند و بره کشف و ضبط و به پاسگاه مرزی منتقل، موضوع تحت بررسی است .

وی در ادامه افزود: نظارت و کنترل مداوم نوار مرزی و حراست از کیان مقدّس ایران اسلامی از مهمترین عوامل موفقیت مرزبانی بوده چرا که با برطرف کردن موانع ضمن فراهم کردن زمینه ایجاد و دست یابی به امنیت پایدار، دست قاچاقچیان و اخلاگران از دخالت در امنیت مرزها کوتاه شده است.

در پایان نیز به این موضوع اشاره کرد: امروز مرزداران مجاهد بیش از هر زمانی دیگر آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.