تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

استاندار ایلام از پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، سد و تأسیسات سد ایلام بازدید کرد

استاندار ایلام از پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، سد و تأسیسات سد ایلام بازدید کرد
نگاه اقتصاد - امروز جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ استاندار ایلام به همراه معاو نین و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، سد و تأسیسات سد ایلام بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، در این بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به تشریح وضعیت آبرسانی، تأسیسات و خطوط انتقال آب شهر ایلام و ملکشاهی پرداخت.

پرویز ناصری گفت: متأسفانه خشکسالی های پی در پی باعث کاهش منابع آبی و کاهش ذخیر آب سد ایلام شده است.

وی افزود : میزان برداشت آب از سد برای شهر ایلام و ملکشاهی حدود ۶۳۰ لیتر ثانیه است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است،و انشاالله امید است در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در صورت تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری برسد. تصریح کرد : در حال حاضر طرح آبرسانی اضطراری با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری بوده و میزان کمبود آب شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان، ضمن تاکید بر استفاده بهینه در مصرف آب ، یاد آور شد: جهت صرفه جویی و ذخیره آب پشت سد برداشت آب از سطح دریاچه توسط بارژ شناور وهمچنین برداشت آب از پایاب سد در جهت صرفه جویی از هدررفت آب ذخیره سد ایلام به طرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه در دستور کار شرکت آب و فاصلاب قرار دارد و ان شالله در اوایل اردیبهشت ماه وارد مدار بهره برداری می گردد.

استاندار ایلام نیز در این بازدید با عنوان این مطلب که آبرسانی به ملکشاهی با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ارکواز و روستاهای شهرستان ملکشاهی در جبهه های سه گانه به طور کلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. و پروژه وارد مرحله تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و الکترومکانیکال شده ومراحل نهایی را سپری می کند.

وی ادامه داد: تاکنون۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ و تصفیه‌خانه آب این شهرستان نیاز است.

نماینده عالی دولت در استان افق اجرای این پروژه را ۱۴۰۳ اعلام و اظهار کرد: قرار است پس از بهره‌برداری از این پروژه، ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب تصفیه شده به شهرستان ملکشاهی پمپاژ شود.

دکتر بهرام نیا با اشاره به تفاهم نامه فی‌مابین بنیاد علوی و شرکت آبفا، گفت: آبرسانی به هفت روستای کلکین نقی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است و برابر تعهدات انجام شده تا مردادماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر حسن بهرام نیا در ادامه خدمت صادقانه به مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها را در تداوم راه شهدا دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در قبال مسیولیت خود به مردم پاسخگو باشیم و در این راستا تلاش داریم با کار و تلاش شبانه روزی خدمتگزار بی منت مردم باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.