تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

سوریه پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و ترکیه را برای خود محفوظ می داند

سوریه پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و ترکیه را برای خود محفوظ می داند
تهران - وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه در نامه ای به سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق، حق پاسخ به این حملات و حملات ترکیه به شهروندان سوری را برای خود محفوظ دانست.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، حملات آشکار رژیم اسرائیل به حومه دمشق که سحرگاه امروز انجام شد را محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواست تا ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم، خواستار توقف این حملات و احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه شوند.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در این نامه با اشاره به اینکه در این حمله چهار سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند و خسارات مادی به بار آمد، افزود: این حمله ناجوانمردانه جدید همزمان با حملات مستمر نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه به شهروندان سوری و سرزمین سوریه در حمایت از گروه‌های تروریستی و طولانی‌تر کردن جنگ در سوریه انجام شده است.

این وزارتخانه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی و سایر تجاوزات ترکیه و آمریکا را محکوم و تاکید کرد که سوریه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا با استفاده از ابزارهای مناسب قوانین بین المللی مصوب و منشور سازمان ملل متحد پاسخ دهد.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اضافه کرد که سوریه توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت را به عواقب جدی تداوم نقض توافقنامه «ترک مخاصمه» که در ۳۱ ماه مه ۱۹۷۴ در ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان دولت‌های اعضای دائم در شورای امنیت امضا شد و در بند اول آن آتش بس در زمین، دریا و هوا را پیش بینی کرده است، جلب می‌کند.

این وزارتخانه افزود: جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند که زمان برای دبیر کل و شورای امنیت [ سازمان ملل ] حساس و فوری شده است تا وظایف خود را انجام دهند و ابتکار عمل را برای محکومیت این جنایات به عهده بگیرند و خواستار توقف آن‌ها در چارچوب مفاد مربوطه شوند و از طرف‌های متجاوز بخواهند به قطعنامه‌های شورای امنیت احترام گذاشته و رژیم اسرائیل را ملزم به اجرای فوری و غیر مشروط مفاد توافق «ترک مخاصمه» کند.

وزارت خارجه سوریه پیش تر در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار رسیدگی به جنایات آمریکا در رقه شده بود.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده بود: زمان آن رسیده است که جنایات سال ۲۰۱۷ ائتلاف بین المللی در تخریب رقه، کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه و مسؤول دانستن آن در قبال اقدامات خود روشن شود.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده تخریب رقه و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، تأکید کرده است که این کشور به طرح موضوع آنچه در رقه، الباغوز، سد فرات و سایر مناطق رخ داد، ادامه خواهد داد.

منابع خبری بامداد امروز ( چهارشنبه ) از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

در همین رابطه یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت: حدود ساعت ۴۱ دقیقه بامداد امروز دشمن اسرائیلی تهاجمی هوایی از منطقه طبریا در نزدیکی بلندی‌های جولان اشغالی با شلیک موشک به برخی مناطق اطراف دمشق حمله کرد که پدافندهوایی ارتش سوریه با آن مقابله و اکثر این موشک‌ها را منهدم کردند.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.