تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

وزش باد و توده گرد و غبار ایلام را در بر می گیرد

وزش باد و توده گرد و غبار ایلام را در بر می گیرد
ایلام‌ - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: هوای استان از فردا غبار آلود همراه با وزش باد شدید و رگبارهای بهاری خواهد بود.

 

ساسان رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای باد نسبتا شدید تا شدید از فردا آسمان استان را در بر می گیرد.

وی افزود: باتوجه به وزش باد بر روی کشورهای عراق و سوریه، کانون های تولید ریزگرد در بیابان های این کشورها پتانسیل ایجاد توده گرد و غبار را دارند که در صورت تشکیل از اواخر وقت فردا با نفوذ در نوار مرزی، به تناوب آسمان استان را آلوده می کند.

رستمی اضافه کرد: همچنین سامانه بارشی رگباری بهاری از روز پنجشنبه در استان فعالیت می کند که به صورت نقطه ای و مقطعی امکان تقویت دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: این ناپایداری های جوی (گرد و غبار، وزش باد و بارش باران) تا روز شنبه آینده در استان فعال خواهد بود.

وی یادآور شد: توده گرد و غبار که از عصر یکشنبه وارد استان ایلام شده بود به صورت رقیق در برخی نواحی استان چون شرق و جنوب استان باقی است که تا عصر امروز به طور کامل فروکش می کند.

وی اظهار داشت: همچنین دمای هوای استان از امروز تا روز پنجشنبه نسبت به دیروز بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ روز آلوده به گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

گرد و غبار دیروز موجب تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات و لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.