تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

ظاهر سارایی از پیش قراولان پاسداشت زبان مادری است

ظاهر سارایی از پیش قراولان پاسداشت زبان مادری است
ایلام - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بزرگداشت و تجلیل از مفاخر ادب، فرهنگ و هنر استان را در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و گفت: استاد ظاهر سارایی از پیش قراولان پاسداشت زبان مادری است.

 

علی هوشمند عصر امروز چهارشنبه در آیین بزرگداشت استاد ظاهر سارایی از چهره های ادبی ایلام افزود: این برنامه با هدف شناخت و نکوداشت فعالان برجسته عرصه های مختلف حوزه فرهنگ و هنر استان برگزار خواهد شد.

وی با تجلیل از استاد ظاهر سارایی ادامه داد: وی یکی از پیش قراولان، دلسوزان و فعال ترین مفاخر استان در حوزه پاسداشت زبان مادری بوده است.

مدیرکل ارشاد ایلام تصریح کرد: استاد ظاهر سارایی، درک بسیار والایی از زیست فرهنگی و فضای فرهنگ و هنر استان و کشور دارند و باید گفت که اگر به استاد ایشان در مقام یک معلم دلسوز، دیگرخواه، بخشنده علم و فرهنگ مدار نگاه کنیم، فرصت طولانی را می طلبد و اگر در مقام یک شاعر اندیشمند و ارزشمند نگاه کنیم، باید به جنبه های مختلف فرهنگی و ادبی ایشان پرداخته شود.

هوشمند با اشاره به حوزه فعالیت فرهنگی ظاهر سارایی در حوزه زبان مادری، یادآور شد: زبان مادری تا آنجایی اهمیت دارد که در سطح جهان یک روز به نام زبان مادری نامگذاری شده و ظاهر سارایی یکی از پیش قراوان، دلسوختگان و فعال ترین مفاخر استان در حوزه پاسداشت زبان مادری بوده و در کنار وی، خوبان و عزیزانی از شاعران و هنرمندان استان قرار داشته اند که تلاش زیادی در حوزه پاسداشت زبان مادری انجام داده اند.

به گزارش ایرنا، ظاهر سارایی متولد ۱۳۴۲ در شهر ایلام و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید چمران اهواز است.

این شاعر توانمند ایلامی، سالیان عمر خود را در عرصه شعر، ادب و پاسداری از زبان کردی ایلامی سپری کرده و چندین اثر ماندگار و ارزنده نظیر دیوان غلامرضاخان ارکوازی و کتاب شاعر قله های مه آلوداز آثار مانای این ادیب تواناست.

کتاب میرکان از دیگر آثاریست که به همت این شاعر و همکاری صیدمحمد درخشنده به عنوان دانشنامه به چاپ رسیده است.

این آیین با حضور پرشور و گسترده هنرمندان و اقشار مختلف مردم استان ایلام در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.