تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

غائله نجف: شوک بزرگ به پاسداران

غائله نجف: شوک بزرگ به پاسداران
.

✍️سایت خبری ویرا – هدی خیرالهی- بیست و پنج دقیقه از ساعت ۹ صبح نگذشته بود که تلخ‌ترین حادثه‌ی قرن جدید در ایلام در ساختمان اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان واقع در خیابان پاسداران ثبت شد.

🔸فردی متاهل ‌و نسبتا میانسال با سیمایی متفاوت با یک بزه‌کار سابقه‌دار با هویت «نجف» ، سکوت چنارهای پاسداران و قعله والی را در قیل و قال کلاغ‌های گرسنه در هم پیچید تا صدای تیراندازی، انفجار نارنجک ، آژیر پلیس ، آمبولانس و فریادهای کارکنان این اداره کل بهتر به گوش برسد.

🔸گروگانگیری مسلحانه با نمایش‌نامه دراماتیکی بر پرده تئاتر مرگ در ایلام قرار گرفت و «نجف» بازیگر نقش منفی این قصه مرگ چهار نفر از همکاران خود را رقم زد و ۷ نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.

🔸خبر این درگیری تلخ و اسف‌ناک هفت ارزش خبری بویژه شگفتی، برخورد ،دربرگیری و بزرگی را در دل خود جای داد تا سر خط رسانه‌های داخلی و خارجی یک بار دیگر به ایلام اختصاص یابد.

🔸قرص برنج، سلاح سرد، طناب، نارنجک ، کلاشنیکف و … اولین و آخرین ابزار خودکشی و دیگرکشی در استان ایلام نیست و در میانه‌ی وضعیت بغرنج اقتصادی ،تورم ، گرد و خاک و کرونا آستانه‌ی تحمل و تاب‌آوری گوهر نایابی است که در بازار گران ایلام یافت نمی‌شود.

🔸عرضه و تقاضای ابزار مرگ در مرزی‌‌ترین نقطه‌ی محرومیت با عنوان وفور سلاح گرم و عامل رقم‌زدن مرگ سریع شهروندان نه تنها یک رویداد تازه‌ای در استان ایلام نیست بلکه از دیرباز سلاح جنگی همچون مسواک به راحتی در دسترس افراد قرار دارد و با کاهش تاب‌آوری در سطح جامعه هر فرد یک نارنجک عمل نکرده هستیم که معلوم نیست چه وقت ضامن‌مان کشیده می‌شود.

🔸با خودکشی گروگانگیر بازار شایعات بیش از پیش داغ شد اما سه کشته‌ی این حادثه هیچ کدام نمی‌توانستند نقشی در تغییر وضعیت شغلی یا ماندن و رفتن نجف داشته باشند و نیروی شرکتی بنیاد مستضعفان یکی از هزاران نیروی شرکتی در این کشور می‌باشد که امنیت شغلی و‌ روانی آنها با مخاطره روبرو شده است.

🔸عدم مدیریت زمان طلایی در این گروگانگیری مسلحانه در بین مدیران این اداره کل برای کنترل رفتار هیجانی و خشم گروگانگیر(گفته می‌شود روز گذشته گروگانگیر خارج از این سازمان کارکنان را تهدید کرده است)، عدم حضور و تلاش روانشناس در صحنه جرم و همچنین اطلاع‌رسانی کند و‌ ناقص به افکار عمومی اصلی‌ترین دلایل نسبتا بالای تعداد کشته‌های‌ این گروگانگیری و انتشار اخبار ضد و ‌نقیض در سطح رسانه‌های خارجی و داخلی بود.

🔸چرا زمان مراجعه گروگانگیر، مدیر کل اموال و املاک استان به صورت مستقیم پاسخگوی خواسته‌های بحق یا نابحق این فرد نبوده است.؟

🔸باید پرسید در‌ اداره کل نوپای اموال و املاک مستضعفان تا چه میزان کارکنان آموزش رفتار سازمانی و مدیریت فردی دیده‌اند؟چه عاملی باعث شده است فردی به جای چند برگ کاغذ و یک درخواست مکتوب یا شکایت دو قبضه نارنجک و اسلحه کلاشنیکف را با خود همراه داشته باشد و همکاران خود را به رگبار ببندد؟ آیا این فرد پیش از امروز و در مرتبه‌ای دیگر برای هر آنچه که به خاطرش آدم کشته است به بنیاد مراجعه ننموده است؟

🔸آیا هر فردی که خواسته‌اش اجابت نشد باید دست به اسلحه شود و بی‌رحمانه نفس بگیرد؟

🔸ریشه این حجم از تنفر و انزجار شخصی تحت عنوان خشونت فردی و اجتماعی و عدم کنترل فردی در ایلام چیست؟

🔸همین هفته گذشته بود که گروگانگیری مسلحانه در خیابان فردوسی شهر ایلام رخ داد و هیچ گونه پاسخگویی در این خصوص صورت نگرفت تا هم‌چنان سارقان و‌ گروگانگیران با زبان اسلحه با شهروندان ایلامی سخن بگویند.

و… ادامه دارد…

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ویرا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.