تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

معاون وزیر کشور: گره های ترافیکی مسیر ایلام – مهران برطرف شود

معاون وزیر کشور: گره های ترافیکی مسیر ایلام – مهران برطرف شود
ایلام - معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد اربعین گفت: گره های ترافیکی مسیر ایلام - مهران برطرف و ۲ پل این مسیر باید تا قبل اربعین امسال به بهره برداری برسد.

 

 سردار مجید میراحمدی روز پنجشنبه در نشست ویژه اربعین استان ایلام افزود: با تلاش جهادی و پیگیری های مکرر استاندار ایلام و حضور استان های معین، تحول عظیمی در تکمیل زیرساخت های مهران در حال انجام است.

وی افزود: چالش جدی که در اربعین سال جدید با آن روبرو هستیم، گرمای شدید در اربعین سال ۱۴۰۱ است که شور حسینی و اشتیاق زائران موجب شده با سنین بالا و با وجود فرزندان خردسال به عتبات عالیات مشرف شوند که باید تمهیداتی اتخاذ کنیم که آنان با مشکلی مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: از امروز یک لحظه را نباید از دست بدهیم و تمامی تلاش خود را بکار گیریم که زائران به راحتی و با بهره مندی از بهترین خدمات در ایام اربعین از طریق مرز مهران به کربلا مشرف شوند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: همه دستگاهای ملی باید یاور ستاد اربعین ایلام در تجهیز زیرساخت ها باشند و تمامی اقدامات استان های معین با هماهنگی استاندار ایلام باشد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری های استاندار ایلام برای تجهیز و تکمیل زیرساخت های اربعین گفت: کمیته ملی اربعین کشور وظیفه دارند فعالیت های حوزه اربعین استان ایلام را پشتیبانی و حمایت کنند.

سردار میراحمدی اضافه کرد: در جلسه بعد به اتفاق وزیر کشور به ایلام خواهیم آمد و در نشستی شرح وظایف و اقدامات انجام شده هر استانداری معین تشریح می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: زیرساخت های اربعین مهران باید تکمیل شود و در معاونت عمران نیز اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد.

مهدی جمالی نژاد افزود: امکانات زیرساختی نظیر آب لازم، آبسرد کن و سایبان نیاز ضروری برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین است.

وی تاکید کرد: امسال شاهد جمعیت عظیمی از زائران عتبات عالیات در مرز مهران خواهیم بود و این می طلبد بیش از گذشته به زیرساخت های این مرز توجه کنیم.

به گزارش ایرنا، بازدید از زیرساخت های اربعین در مسیر ایلام به مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست ستاد اربعین استان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه معاونین وزیر کشور به استان ایلام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.