تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در ایلام

افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در ایلام
ایلام - رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در این استان طی سال جاری خبر داد.

 

 

سرهنگ “مهدی کیانی” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی حدود چهار سال است فعالیت خود را در استان ایلام آغاز کرده و مهمترین رسالت این پلیس تخصصی، ارتقای امنیت اقتصادی و احساس امنیت در موضوع اقتصاد است.

وی بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی از تجار، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت کرده و یا سرمایه گذاری انجام می هند، حمایت می کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام با اشاره به اینکه پیشگیری از ورود کالای قاچاق هدف بعدی پلیس امنیت اقتصادی است، افزود: برخورد با افراد ناسالم و فرصت طلب که قصد ایحاد فساد اقتصادی، اختلال در نظام اقتصادی و قاچاق کالا را دارند، جزو وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.

سرهنگ کیانی اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاری، کمک به رونق تولید ملی و تلاش برای رفع موانع تولید از اهداف بلندمدت پلیس امنیت اقتصادی در کشور و استان است.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی صرفا مبارزه گر و مقابله گر نیست، بلکه پلیسی است که در ابتدای امر ضروت دارد حامی و مدافع تولیدکنندگان، صادرکننده گان و همچنین صاحبان سرمایه های درست و واقعی باشد.

سرهنگ کیانی با اشاره به اینکه کالای قاچاق به تولید ملی ضربه می زند و باعث ورشکستگی کاخانجات، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و از همه مهمتر بیکاری کارگران می شود، افزود: در سال جاری تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا در استان ایلام هفت درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام تصریح کرد: همچنین در بحث ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سال جاری در استان ایلام نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

سرهنگ کیانی خاطرنشان کرد: فعالیت های پلیس امنیت اقتصادی در استان ایلام در بحث برخورد با مجرمان اقتصادی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله منابع زیرزمینی، معادن، کشاورزی، دامداری، گردشگری و آب و خاک برای سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در راستای رونق تولید است.

بدون شک امنیت و به ویژه امنیت اقتصادی به عنوان مهم ترین مولفه در توسعه هر منطقه نقش مهمی در حضور پررنگ سرمایه گذاران دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.