تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

امام جمعه ایلام: بیانات رهبری در خصوص حادثه متروپل مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه ایلام: بیانات رهبری در خصوص حادثه متروپل مورد توجه قرار گیرد
.

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به تخریب برج متروپل و تسلیت به مردم آبادان، گفت: تخریب این برج مصیبت سخت و در عین حال پندآموزی بود و باید نکات مقام معظم رهبری در خصوص بررسی این حادثه تلخ، مورد توجه قرار گیرد و علت این حادثه واکاوی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام ضمن تسلیت بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) به ساخت و سازهای بدون مجوز در استان نیز اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای نامناسب در استان ایلام انجام می شود و گزارش‌های ناخوشایندی در این زمینه به گوش می رسد که به مسوولان مربوطه، شهرداران، اعضای کمیسیون ماده پنج و شورای شهر تذکر داده شد.

وی تاکید کرد: برخی به خاطر منافع شخصی خود در کوچه‌های بن‌بست و جاهای باریک و جاهایی که امکان امدادرسانی ندارد مجوز ساخت و ساز می دهند و دلال هایی هستند که در این ساخت و سازها بهترین سود را به جیب می‌زنند و کمترین بودجه به حساب شهرداری واریز می کنند که باید بررسی شود.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: ساخت و سازهایی که امکان امدادرسانی آنها وجود ندارد چنانچه دچار حریق یا حادثه شوند باید در آتش بسوزنند و زیر آوار بمانند.

وی یادآور شد: چنانچه جمهوری اسلامی می‌خواهد این نابسامانی‌ها سامان پیدا کند باید این حادثه و حادثه های مشابه را به دقت بررسی کند و عوامل تاثیر گذار را به صورت قانونی محاکمه و مجازات کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به فشار اقتصادی کنونی، گفت: وظیفه مسوولان و کارگزاران برنامه ریزی منسجم و کافی شبانه روزی است و باید بصورت جهادی برای کنترل بازار تلاش کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: از سیره های آموزنده امام صادق(ع) سیره معیشتی ایشان است و در این شرایط اقتصادی می تواند برای ما الگو بوده و آموزندگی داشته باشد و کسانی که زمام امور کشور را دست دارند به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: کشور ما این ظرفیت را دارد که زندگی مردم بهبود پیدا کند اما مشکل ما در بخش مدیریت و جایی است که برخی از زالو صفتان خون مردم را در شیشه می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: چنانچه مدیریت درستی در تولید، توزیع و مصرف داشته باشیم آنقدر به مردم فشار وارد نخواهد شد و همانگونه که رییس جمهور شبانه روز در حال تلاش و اطلاع رسانی هستند مسوولان نیز با برنامه ریزی و کار جهادی نگرانی مردم را از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: بازاریان و فروشندگان نیز با سابقه خوبی که دارند مراعات و انصاف را رعایت کنند و اقلامی را که با قیمت پایین خریداری کرده اند گرانفروشی نکنند چرا که خود این افراد از جنس مردم هستند و مردم را درک می‌کنند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: وقتی در بازار جنسی کمیاب است یا افزایش پیدا کند ما باید کمتر خرید کنیم تا تعادل در بازار ایجاد و عرضه و تقاضا متعادل شود و قیمت ها کاهش یابد، در صورت ازدحام و هجوم افرادی که پول بیشتری دارند و خرید بیشتری می کنند طبیعتاً ناهنجاری در بازار به وجود می‌آید و اجناس گران می‌شوند بنابراین هم دولت هم بازاریان هم مردم دست به دست هم دهند تا از این بحران عبور کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان به شهادت پاسدار ترور شده توسط صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: شهادت یکی از پاسداران انقلاب اسلامی توسط صهیونیست ها بسیار جای بررسی دارد چرا که رژیم اشغالگر قدس با دستپاچگی پاسداری که عمر تشکیلاتی خود را انجام داده و ۳۳ سال سابقه دارد و در آستانه بازنشستگی است را به شهادت می رساند و دشمنان در تلاشند تا امنیت کشور را با این اتفاقات به خطر بیاندازند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اضافه کرد: فردا هفتم خرداد ماه روز قانون و آغاز هفته مجلس شورای اسلامی افتخار این دوره مجلس این است که عنوان انقلابی بودن از زبان نایب امام زمان را کسب کردند و نقش فوق‌العاده‌ای در قانونگذاری دارد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: بر اساس تفکیک قوا مجلس شورای اسلامی مستقل است و اولین کسانی که باید پایبند قانون و مجری قانون باشند نمایندگان مجلس و رفتار عملی آنها است که باید سرمشق برای دیگران باشند.

وی تصریح کرد: نکته ای که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند انقلابی بودن آنها است و تاکید داشتند در کارهای اجرایی و انتصابات دخالت نکنند هرچند ممکن است برخی دخالت کنند و تظاهر به عدم دخالت می کنند که این موضوع بدتر است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، دخالت نمایندگان در انتصابات مخالفت با مشی رهبری و ولایت فقیه است در صورت اشتباه اعتراف کنند چرا که مردم متوجه رفتار آنها هستند.

وی تاکید کرد: نماینده ها باید در رفتار خود تجدید نظر کنند چرا که مقام معظم رهبری بارها در مورد عدم دخالت در انتخابات و انتصابات تذکر داده اند.

امام جمعه ایلام به در پیش بودن روز دختر اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز دهه کرامت و روز دختر خدا را شاکریم دختران نسل جدید انقلاب دهه هشتادی ها و نودی ها در حال درخشش هستند و با اجرای سرود سلام فرمانده یک نمایش فرهنگی بزرگ را برای ابراز ارادت نوجوان ها و جوان های ما به امام زمان علیه السلام به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: اجرای این سرود نشان دادن نفسی است که در درون نسل جوان ما نهفته و نشان دهنده تبعیت از امام زمان و تبعیت از ولایت است، این نمایش قدرت برای دشمنان انقلاب دردناک بود و هیاهوی بسیاری با ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم در تلاشند ارزش این اجرا را کاهش دهند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: سرود سلام فرمانده نشان داد دشمن در اهدافی که در تهاجم فرهنگی دنبال می کرد اهدافی که در سند ۲۰۳۰ دنبال میکرد تاثیرگذار نبوده و حمله رسانه‌های دشمن بیانگر این واقعیت است.

وی افزود: رسانه ها باید با اشراف بر اطلاعات بر موضع گیری دشمن در داخل کشور قلم به دست بگیرند و ابزار دست دشمن نشوند و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را مورد تحقیق و تفسیر قرار دهند و فضا را سیاه‌نمایی کنند و هر پدیده را با صداقت و اشراف بر آن مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: سرود سلام فرمانده نشان داد با زبان هنر میشود با شبیخون فرهنگی دشمنان مقابله کرد و نشان داد که نسل ۸۰ و ۹۰ ما هنوز پایبند بوده و رهروی شهدا و پیرو ولایت هستند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.