تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۱

رعایت استانداردهای ساخت و ساز برای دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی ضروری است/

روند دریافت نشان استاندارد تسهیل شود

روند دریافت نشان استاندارد تسهیل شود
نگاه اقتصاد

 

بهرام نیا، استاندار ایلام در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور تمام مدیران دستگاه های اجرایی عضو و مدعو استان برگزار شد، خواستار تسهیل در روند دریافت نشان استاندارد واحدهای تولیدی صنعتی شد و رعایت استانداردهای ساخت و ساز را برای دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی ضروری دانست.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، در این نشست با بیان این که در صورت از بین رفتن بروکراسی روند دریافت نشان استاندارد می تواند واحدهای صنعتی و همچنین ساختمانی را برای دریافت این نشان ترغیب کند گفت: بحث استانداردها خصوصا” در حوزه ی ساخت و ساز بسیار پر اهمیت است و به عنوان مثال همین حادثه تأسف بار و دردناک متروپل آبادان که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز رخ داد، اگر با رعایت استانداردها همراه می شد هیچ گاه اتفاق نمی افتاد.

 

رییس شورای استاندارد استان در پی گزارشی که در خصوص عدم رعایت استانداردها در پروژه ۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن یکی از در شهرستان های استان دستور توقف ساخت این پروژه را صادر کرد و تأکید کرد: این پروژه تا زمانی که تأییدیه کیفیت و استاندارد مصالح ساختمانی مورد استفاده را اخذ نکند اجازه فعالیت نخواهد داشت و دستگاه های اجرایی و خصوصی باید استانداردهای ساخت و ساز را نصب العین خود قرار دهند.

 

وی با بیان این که اگر واقعا استانداردها را رعایت کنیم هم از نظر مادی و هم معنوی منتفع خواهیم شد ادامه داد: استاندارد سرمایه گذاری است هزینه نیست لذا دوستان در همه ی امور استانداردها را نصب العین قرار دهید اللخصوص آنچه که مربوط به ساخت و سازهاست حتما باید استانداردها رعایت شود.

 

بهرام نیا تأکید کرد: در بحث شهربازی ها هم باید استانداردها رعایت شود شهرداری ها و بخش خصوصی برای استفاده و به کارگیری وسایل شهربازی ها حتما باید استانداردها را رعایت کنند.

 

مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استانداردسازی محصولات دانش بنیان و فناورانه، همچنین استانداردسازی مصالح ساختمانی و شهربازی ها و تجهیزات بازی خواستار همکاری و تعامل دستگاه های نظارتی استان به این مهم شد.

 

مهناز همتی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته اداره کل استاندارد ایلام دو پروانه کاربرد نشان دانش بنیان برای محصول دستگاه تست و عیب یابی آلتراسونیک و یک پروانه استاندارد برای محصول فناورانه بلوک مدولار صادر نموده، گفت: متأسفانه مشکلاتی چون عدم استقبال شرکت های دانش بنیان، عدم انبوه سازی محصولات دانش بنیان و همچنین عدم تسریع در صدور مجوزهای اولیه دانش بنیان در این زمینه نیز وجود دارد.

 

همتی در ادامه در بحث استانداردسازی شهربازی ها گفت: در استان ۲۲۶ وسیله بازی وجود دارد که در ۶۶ زمین بازی متعلق به شهرداری ها مستقر شده است که متأسفانه هیچ کدام از این وسایل و تجهیزات توسط شهرداری ها استاندارد سازی نشده است. همچنین تعداد کل وسایل در شهربازی فعال در استان ۴۳ فقره می باشد که از این تعداد ۱۵ دستگاه داری گواهینامه استاندارد می باشد.

 

همتی در ادامه بزرگترین مشکل شهربازی ها را، عدم استانداردسازی زمین های بازی توسط شهرداری ها و و همچنین عدم رسیدگی مراجع قضایی به شکایات اداره کل استاندارد در خصوص شهرداری ها بیان کرد.

 

در پایان مصوب شد به جهت نظارت و استمرار کیفیت مصالح بار رفته، کارفرمایان طرح ملی مسکن، در شورای استاندارد آینده استان گزارشی از بکارگیری و وضعیت استانداردسازی مصالح بکار رفته در پروژه ها را ارایه نمایند. همچنین پایش کاملی از پروژه ها با همراهی تمام دستگاههای اجرایی و ناظر انجام و گزارش مستمر این پایش ها به استاندار و مراجع قضایی ارایه نمایند.
همچنین استاندارد تاکید کرد همه شرکت های دانش بنیان استان به منطور اعتمادسازی و نیز توسعه تولید و رونق صادرات استان، موظفند مجوز استاندارد دریافت نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.