تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام برگزار شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام برگزار شد
نگاه اقتصاد - یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از خدام همراه پرچم مقدس حرم رضوی(ع)، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام؛ علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش؛ علی اشرف تابانی، مدیرکل تامین اجتماعی؛ مجید احسانی، مدیرکل امور زندانها و اقدامات تامینی؛ مهناز همتی، مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی؛ سمیه حیدری، مدیر کل کتابخانه های عمومی؛ حجه الاسلام حاتمی، رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر؛ فریده الیاس پوریان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ سجاد صیدی، رئیس خانه مطبوعات؛ میرزایی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و علی چراغی پور، رئیس اداره امور مساجد و کانونهای فرهنگی استان ایلام و با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

 

محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این آیین گفت: امروز مردم ایلام از این فضای معنوی که خادمان امام رئوف در استان ایجاد نموده مسرور و خوشحال هستند، قطعا این نورانیت به قلب های تک تک مردم وارد شده است.

وی افزود: ملت ایران علاقه ی ویژه ی به امام رضا(ع) دارند و خود را نوکر و عاشق این امام مهربان می داند. خداوند متعال را برای وجود این بارگاه نورانی در کشور شکرگزار هستیم.

حسنی بیان داشت: با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی، یایستی سرانه مطاله در کشور بالا برورد. زیرا کتاب تولید دانش و دانش تولید قدرت و ثروت به لحاظ معنوی و مادی می کند و این مهم بستری برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم می کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه در کنار مطالعه معرفی و محتوای کتاب خوب مهم است، بیان داشت: چه بسا افرادی که اهل مطالعه هستند و دانشی که مسیر مطالعه کتاب بدست آورده اند علاوه بر اینکه در مسیر خدمت به بشر استفاده نکرده اند بلکه باعث انحرافاتی نیز در این مسیر هم شده است.

وی گفت: شرکت بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره و تجلیل از ۲۲۴ برگزیده نشان از علافمندی دوستداران کتاب به این حوزه است.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این مراسم گفت: همه ما به عنوان خادم الرضا (ع) مورد عنایت امام رئوف قرار گرفتیم تا بتوانیم با اجرای برنامه‌هایی در معرفی سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) وظایف معنوی و ذاتی خود را ادا کنیم.

وی افزود: اگر اندیشه و تفکرات بر اساس سیره پاک ائمه اطهار و نشات گرفته از چشمه زلال معصومین باشد قطعا راه تداوم و سربلندی ایران اسلامی هموارتر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین به ویژه فرهنگ منور رضوی بر پایه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخانه مرتبط با سیره ائمه اطهار بویژه امام رضا (ع) و همچنین شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنک اهل بیت از طریق انتشار گسترده ان ترویح مهدویت و انتطار، در سطح کشور برگزار می شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ایلام اظهار داشت: ۱۴ هزار ۴۵۲ ایلامی در این جشنواره شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۴۴ نفر در بخش انفرادی و ۱۶ خانواده به تعداد ۵۱ نفر و ۵ زندانی از زندان های سطح استان برگزیده و تجلیل می شوند.

حیدری عنوان کرد: ۵ هزار ۴۴۴ نفر در رده سنی کودک و نوجوان و ۸هزار و ۸۴۴ نفر در رده سنی بزرگسالان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام بیان داشت: سال گذشته در چارچوب این جشنواره و با حمایت سازمان برنامه ریزی استان ۲۰ ساعت برنامه آموزشی برای کارکنان شاغل در دستگاه های اجرای استان اجرا و ۱۵۰ نفر در این کارگاه شرکت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اشاره کرد: این جشنواره با همکاری بنیاد علمی فرهنگی بین المللی امام رضا _ع)و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در تیرماه ۱۴٠٠ اغاز و تا پایان اذرماه همان سال تداوم داشت.

حجت الاسلام طالب همت، روحانی کاروان جشن های مردمی زیر سایه ای خورشید نیز در این آیین اظهار داشت: اگر تمام اقشار جامعه وظایف خود را به درستی انجام دهند اما متولیان رسمی امورات فرهنگ کوتاهی کنند، قطعا جامعه به انحراف کشیده می شود.

وی افزود: ما در یک جامعه ی اسلامی و شیعه زندگی می کنیم که باید نسبت به فرهنگ جامعه، اعتقادات مردم به دین اهمیت داده و برای رشد و تعالی جامعه در امورات فرهنگی تلاش کنیم.

این خادم حرم مطهر رضوی(ع) تصریح کرد: همانطوری که ما در امورات اقتصادی، سیاسی و … شرکت می کنیم بایستی تلاش شود در راستای رشد جامعه در امورات فرهنگی مذهبی نیز حضور فعال داشته باشیم.

روحانی کاروان جشن های مردمی زیر سایه ای خورشید گفت: افرادی که به امر کتاب و کتابخوانی ورود می کنند باید سعی کنند دانش یادگرفته را به سایرین، خانواده و ..انتقال دهند تا جامعه یکدست به سمت جلو و آرمانهای متعالی اسلام حرکت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی باید آغاز فرهنگ سازی کلام و سیره رضوی از طریق آثار مکتوب در جامعه باشد و باید این امر مهم مورد توجه ویژه مسوولان قرار گیرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن تبرک و زیارت پرچم مطهر رضوی (ع) بوسیله حضار حاضر از۴٠ نفر از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخانی رضوی در بخش انفرادی، دو خانواده دو و سه نفره دربخش خانوادگی، سه نفر از کتابداران فعال در جذب اعضای شرکت کننده در این جشنواره و همچنین برگزیده برنامه ملی پویش کتابخوان در بخش خردسالان، تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.