تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

رییس شورای شهر تهران:

شهید چمران در جنگ، ما می توانیم را محقق کرد

شهید چمران در جنگ، ما می توانیم را محقق کرد
تهران - رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید چمران الگوی حرکت‌های مردمی است که در جنگ با کمترین امکانات ما می توانیم را محقق کرد.

 

مهدی چمران در همایش ایران قوی که روز سه شنبه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: شهید چمران یک الگوی موفق برای سازماندهی حرکت‌های مردمی است به گونه‌ای که او در جنگ توانست برای قوی کردن ایران یک عملیات را با کمترین امکانات انجام دهد.

رییس شورای شهر تهران افزود: زمانی که شهید چمران به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد، آمریکایی‌ها فروش تسلیحات نظامی به ما را تحریم کردند و او برای این تحریم شکر کرد و بر ساخت تجهیزات توسط متخصصان داخلی و وزارت دفاع تاکید کرد.

چمران با بیان اینکه در اوایل جنگ صنایع دفاع فقط می‌توانست‌ یقلوی و آشپزخانه صحرایی بسازد، اظهار داشت: اما امروز توان ساخت موشک‌های نقطه زن قاره پیما را داریم. از طرفی شهید چمران در اوایل جنگ قصد نداشت که به جبهه برود، ولی وقتی شرایط را نامساعد دید، با اجازه امام راحل همراه رهبر معظم انقلاب به خوزستان رفتند و بلافاصله جنگ‌های چریکی را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شهید چمران استاد جنگ‌های نامنظم بود. البته او در همان ابتدا به فکر جبران کمبودها بود و نبود نان یکی از مشکلات در زمان جنگ بود که در این زمان ستاد توزیع را راه اندازی کرد و روزانه ۵ هزار قرص نان از تهران به اهواز ارسال شد.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: شهید چمران یک تشکیلات مردمی را در خوزستان راه انداخت به گونه‌ای که این تشکیلات نان، جان و خون خود را برای ستاد می‌دادند و در واقع مردم نیازهای مالی را تامین می‌کردند.

وی با بیان اینکه در ستاد جنگ‌های نامنظم نیروهای داوطلب تربیت و به جبهه اعزام می‌شدند، تصریح کرد: اولین کمبود ما در جنگ کمبود خودرو بود و برای این مشکل ماشین‌های دولتی را متوقف می‌کردیم و بعد به راننده‌ها یک رسید می‌دادیم و ماشین را می‌بردم. البته بارها برای این کار به دادگاه احضار شدم.

وی با بیان اینکه با کمک و راهنمایی شهید چمران خودرویی برای حرکت روی رمل‌ها طراحی شد، افزود: ساخت زیر دریایی، ساخت پل‌های متحرک و ساخت اولین موشک از جمله اقداماتی بود که توانستیم با کمک شهید چمران آن‌ها را در زمان جنگ انجام دهیم و این در حالی بود که با کمبود امکانات مواجه بودیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در جنگ ما می‌توانیم را محقق کردیم و اکنون هم باید از دانشگاه به آن پرداخته و ادامه یابد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنای حرکت و سازندگی را پیشرفت علمی دانسته اند و از طرفی تاکید کردند که ما در خیلی از مسائل به رغم تصوری که داشته ایم عقب هستیم و برای جبران این عقب ماندگی‌ها باید کار و تلاش خود را از دانشگاه‌ها شروع کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.